خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله وحید خراسانی:

حقوق خانواده زندانیان باید به طور کامل رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۶۴۷

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی گفت: زندان در آموزه های اسلامی محلی برای تربیت افراد است از این رو دستورات دین در خصوص زندانیان و همچنین خانواده های آنان باید به طور کامل اجرا شود.

به گزارش ایلنا، علی اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان هابه همراه جمعی از مدیران این سازمان امروز ( پنج شنبه ) با حضرات آیات‌ وحید خراسانی و صافی گلپایگانی دیدار کردند.

آیت الله العظمی وحید خراسانی با تاکید بر اینکه خانواده های زندانیان حکم امانت را دارند و باید از آنان مراقبت کرد ،گفت: باید حقوق خانواده زندانیان به طور کامل رعایت شود و مبادا با زندانی شدن سرپرست ، خانواده دچار آسیب شود.اجرای کامل دستورات دین تنها راه مبارزه با فساد در جامعه است و از این رو تامل در آیات قرآن و اجرای دستورات آن باید به طور کامل در زندگی روزانه همه ما قرار گیرد.
این مرجع عالیقدر تشیع با مورد تاکید قرار دادن حق الناس در دین اسلام گفت: حقوق زندانیان مصداق حق الناس است و سعی کنید در برخورد با زندانیان این موضوع را مدنظر داشته باشید چرا که آنان آسیب دیده هستند وباید کمک کنید تا دوباره به جامعه بازگردند.
آیت الله العظمی وحید خراسانی در پایان با تاکید مجدد بر حقوق خانواده زندانیان گفت: خانواده های زندانیان حکم امانت را دارند و کمک به حل مشکلات آنان اجر بزرگی نزد خداوند دارد.

تاکید بر استفاده مجازات‌های جایگزین

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در دیدار با مدیران سازمان زندان ها گفت: اخبار و گزارش هایی که از زندان ها ارائه می شود نشان دهنده این است که اهداف اصلاحی و تربیتی در زندان ها به طور مطلوب پیگیری می شود.
این مرجع عالیقدر با ابراز رضایت از عملکرد فرهنگی زندان ها به ویژه در حوزه قرآن و نماز گفت: شغل زندانبانی از مشاغل سخت است و خرسندم که شما ملتفت امر خطیر زندانبانی هستید و مسیر خوبی را برای اصلاح و تربیت زندانیان به کار گرفته اید. امیدوارم با تلاش شما شاهد توسعه هرچه بیشتر فعالیت های قرانی در زندان ها باشیم. فعالیت زندانبانی یک تکلیف است و باید نسبت به اجرای صحیح آن متعهدانه عمل کنید.
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در پایان خواستار تلاش بیشتر برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و استفاده از مجازات های جایگزین شد.
رئیس سازمان زندان ها نیز در این دیدار ها گزارشی از وضعیت زندان های کشور ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز