خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت:

۵۰ درصد ایرانی‌ها گرفتار چاقی و اضافه وزن هستند

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۲۴۴

معاون آموزشی وزارت بهداشت، با تاکید بر اینکه معضل چاقی شامل دنیا و ایران می شود، تصریح کرد: ۵۰ درصد مردم کشورمان دچار چاقی و اضافه وزن هستند.

به گزارش ایلنا؛  باقر لاریجانی در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران و دومین کنگره بین المللی جراحی های چاقی و متابولیک  گفت: چاقی و اضافه وزن با بیماری های بسیار زیادی از جمله بیماری های قلبی عروقی مرتبط است.

وی گفت: به ریسک فاکتورهای چاقی و اضافه وزن عامل بار بیماری های زیادی است و بیماری های مرتبط با چاقی و اضافه وزن، اثرات ناگواری بر نظام سلامت کشور دارد.

 لاریجانی ادامه داد: با توجه به عوارض چاقی و اضافه وزن، می توان گفت که سه چهارم بار بیماری های غیرواگیر را شامل می شود.

معاون وزیر بهداشت از چاقی و اضافه وزن به عنوان مسئله ای نام برد که وزارت بهداشت مصمم است با برنامه ریزی، جلوی شیوع آن را بگیرد.

وی افزود: در سند بیماری های غیرواگیر، وزارت بهداشت متعهد شده نسبت به کاهش مرگ و میر و عوارض چاقی در کشور برنامه ریزی کند.

دکتر لاریجانی گفت: بر اساس همین سند، دولت باید نسبت به کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میرها در سنین کمتر از ۷۰ سالگی اقدام کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه به برنامه این وزارتخانه در مسیر اجرای آن اشاره کرد و گفت: در زمینه مبارزه با چاقی و اضافه وزن در کشور ۹ هدف اصلی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چاقی در کشور رو به افزایش است، افزود: یکی از اهداف ۹ گانه این است که در ۱۰ سال آینده از افزایش شیوع چاقی و دیابت در کشور جلوگیری کنیم.

 لاریجانی ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته شیوع این دو مورد بیماری ۱۴ درصد افزایش داشته است. لذا، وزارت بهداشت با برنامه ای متعهد شده است، برای ۱۰ سال آینده کاهش موارد ابتلا را داشته باشند.

به گفته معاون آموزشی وزارت بهداشت، این سند به تایید رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزرا رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز