خبرگزاری کار ایران

رییس صندوق بازنشستگی کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش تعرفه پزشکی، هزینه صندوق را به ۶۰۰ میلیارد تومان رساند/ تحت فشار هستیم

رییس صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به اینکه ضرایب هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های خصوصی خیلی افزایش پیدا کرده و ۲ تا ۳ برابر شده است، گفت: این افزایش باعث شده، هزینه‌های ما که در سال، ۲۰۰ میلیارد تومان بود به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد و از این جهت تحت فشار هستیم.

محمود اسلامیان (رییس صندوق بازنشستگی کشور) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره ارائه وام به بازنشستگان گفت: در سال ۹۳ حدود ۵۰ هزار وام قرض الحسنه داده می‌شد که در سال گذشته با همکاری بانک صادرات این آمار به ۲۰۰ هزار وام رسید و خوشبختانه امسال با همکاری دوباره بانک صادرات تعداد وام‌ها به ۲۵۰ هزار وام قرض الحسنه افزایش پیدا کرد.

وی افزود: بازنشستگان متقاضی این وام، از طریق سیستم به صورت آنلاین ثبت‌نام می‌کنند و به آن‌هایی که تاکنون وام تعلق نگرفته، اختصاص خواهد یافت. حجم وام بالا رفته و خوشبختانه پارسال و امسال توانستیم؛ به ۴۵۰ هزار بازنشسته این وام را ارائه دهیم.

اسلامیان آخرین آمار بازنشستگان کشور را ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ارگان‌های مختلف مانند آموزش عالی و آموزش و پرورش و قوه قضاییه و تقریبا همه دستگاه‌های اداری عضو صندوق هستند.

رییس صندوق بازنشستگی کشور ادامه داد: البته تعداد این وام به نسبت حجم بازنشستگان کم است؛ اما در حقیقت به نسبت اینکه در گذشته ۵۰ هزار وام داده می‌شد و اینک به عدد ۲۵۰ هزار وام رسیدیم؛ نشان‌دهنده یک رشد خوب است و با این روند ۳ سال یکبار می‌توانیم؛ دوباره به کسانی که وام گرفته‌اند، وام دهیم.

اسلامیان همچنین به بیمه تکمیلی صندوق اشاره و عنوان داشت: بیمه تکمیلی وظیفه صندوق نبوده، ولی ما به خاطر رفاه حال بازنشستگان این کار را انجام دادیم و به همین منظور حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از صندوق به این بخش اختصاص دادیم.

وی در ادامه توضیح داد: البته ضرایب هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های خصوصی خیلی افزایش پیدا کرده و ۲ تا ۳ برابر شده و این افزایش باعث شد؛ هزینه‌های ما که در سال، ۲۰۰ میلیارد تومان بود به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد و از این جهت تحت فشار هستیم. 

رییس صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: البته در بیمارستان‌های دولتی مشکلی نداریم و در بیمارستان‌های خصوصی به علت تغییر تعرفه‌ها که ۲ و ۷ دهم برابر شد، مشکلاتی برای ما به وجود آمده است، ولی با این وجود سعی می‌کنیم؛ پرداخت‌ها را به موقع انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم؛ تورهای سیاحتی و زیارتی را برای بازنشستگان توسعه دهیم، اظهار داشت: سهمیه تورهای سیاحتی که در گذشته ۴۰ هزار مورد بود، امسال به ۱۰۰ هزار افزایش می‌یابد و سال آینده به ۱۳۰ هزار سهمیه افزایش خواهد یافت.

اسلامیان خاطرنشان کرد: به تازگی یک مجموعه‌ای در محلات راه‌اندازی کردیم و سالی ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار نفر می‌توانند به آنجا بروند. ساخت این مجموعه چندین سال متوقف بود و هزینه زیادی بابت آن انجام شد.

رییس صندوق بازنشستگی کشور با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان این است که حقوق بازنشستگان را به موقع و به روز پرداخت کنیم، گفت: با کسری ۳ هزار میلیارد تومانی رو به رو هستیم و برای جبران این کسری بودجه در حال پیگیری هستیم.

کد خبر : ۳۳۱۹۱۸