خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در نشست شورای معاونین:

اسامی دادسراها و دادگاه‌های مربوط به تخلفات انتخاباتی اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۱۴۶

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اسامی شعب دادسرا و دادگاه‌های مربوط به رسیدگی به جرایم انتخاباتی در سطح استان به زودی تهیه و ضمن ارسال به مبادی ذیربط راجع به آن اطلاع رسانی لازم نیز صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا از دادگستری استان تهران، پانزدهمین نشست شورای معاونین دادگستری استان تهران با حضور اعضاء و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست کل واقع در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد.

براساس این گزارش ، رئیس کل دادگستری استان تهران در ابتدای این جلسه با تبریک به مناسبت آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) و میلاد با سعادت ، نبی مکرم اسلام ، حضرت محمد مصطفی (ص) و رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: اگرچه فلسفه اصلی نامگذاری هفته وحدت از سوی امام راحل (ره) برای اتحاد هر چه بیشتر گروه ها و فرقه های مختلف اسلامی با توجه به اشتراکات موجود و رسیدن به امت واحده بوده لیکن به نظر می رسد امروز مفهوم وحدت در اشکال گسترده تری تبلور پیدا کرده است، در روزگاری که گروه های منحرف به نام اسلام جنایت های هولناکی علیه بشریت مرتکب شده و ترویج خشونت به نام دین می کنند، وظیفه صاحبان اعتقادات راستین به اسلام ناب محمدی (ص) این است که با وحدت و اتحاد میان خود نقشه های شوم دشمنان را خنثی نمایند تا آثار و برکات ارزشمند هفته وحدت بیش از پیش آشکار گردد. با عنایت به نامگذاری امسال به نام همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ، لازم است در داخل کشور نیز اتحاد و همبستگی میان قشرهای مختلف مردم برقرار شود و انتخابات های بسیار حساس و سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اهمیت این موضوع را دو چندان می کند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: بهتر است وحدت و همدلی در میان کارکنان مجموعه‌های قضائی ما نیز جاری و ساری باشد که در این صورت با صمیمت و روحیه ایثارگری ، امور محوله به شکل مطلوب‌تری به سرانجام می رسد و از این طریق انتظارات به حق مردم از دستگاه قضائی که همانا اجرای عدالت است ، به خوبی برآورده خواهد شد.

اسماعیلی همچنین اهمیت انتخابات‌های پیش رو را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این رابطه چهار وظیفه مهم برعهده ماست یکی پیشگیری از تخلفات و جرائم احتمالی و دیگری رسیدگی به تخلفات و جرائم رخداده در شعب تخصصی و به صورت ویژه که در این راستا اسامی شعب دادسرا و دادگاه‌های مربوطه در سطح استان به زودی تهیه و ضمن ارسال به مبادی ذیربط راجع به آن اطلاع رسانی لازم نیز صورت خواهد گرفت. وظیفه دیگر پاسخگوئی به استعلامات مربوط به داوطلبان نمایندگی مجالس خبرگان و شورای اسلامی است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید با هماهنگی کامل میان نهادهای مسئول و با به‌کارگیری تمامی توان و امکانات ، این رسالت خطیر به نحو احسن و جامع تحقق یابد و وظیفه نهائی و مهم، همکاری با نهادهای ذیربط در تامین امنیت انتخابات و تلاش در جهت برگزاری انتخابات قانونمند ، رقابتی و با مشارکت حداکثری مردم است.

قابل ذکر است که در خصوص مورد اخیر ، مباحث کارشناسی لازم میان اعضاء شورا مطرح و در پایان تصمیماتی نیز اتخاذ گردید. این گزارش در خاتمه حاکی است ، مطابق با دستور کار جلسه، برخی از حاضرین در نشست به بیان اخبار مهم حوزه مسئولیت خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز