خبرگزاری کار ایران

قدمی:

هشت درصد والدین دانش‌آموزان بی‌سواد هستند

asdasd
کد خبر : ۳۳۲۵۲۸

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۸۶ درصد دانش آموزان کشوردر طرح واکسیناسیون قرارگرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، مجید قدمی در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مدارس سیستان و بلوچستان باید برای همه دانش‌آموزان حتی دانش‌آموزان نابینا و معلول مناسب‌سازی شود.

رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی افزود: حداقل به صورت الگو باید مناسب‌سازی دو مدرسه را در اولویت قرار داده و دوره‌های آموزشی لازم را برای معلمان برگزار کنیم.

این مسئول ادامه داد: سه گروه دانش‌آموزان ناشنوا، نابینا و جسمی و حرکتی با اجرای پروژه فراگیرسازی می‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه پروژه فراگیرسازی راهکار حل مشکل بی‌سوادی در این استان است، تصریح کرد: برای پیشگیری از افزایش بازماندگان از تحصیل لازم است طرح سنجش چند ماه قبل از شروع سال تحصیلی آغاز شود.

قدمی بیان کرد: در کل کشور نزدیک به هشت درصد والدین دانش‌آموزان بی‌سواد هستند در حالی که در سیستان و بلوچستان میزان بی‌سوادی والدین بیشتر است.

رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی افزود: در کشور میزان تکمیل طرح واکسیناسیون ۸۶ درصد است در حالی‌که در سیستان و بلوچستان ۹۰ درصد طرح واکسیناسیون کامل است و این استان از این نظر جایگاه بهتری نسبت به کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان با مشکل سوءتغذیه مواجه هستند، افزود: لاغری در دانش‌آموزان این استان محسوس است.

قدمی گفت: تا سال ۸۵ شاهد کاهش ازدواج‌های فامیلی در کشور بودیم، اما از سال ۸۵ به بعد آمار ازدواج فامیلی در کشور افزایش دارد که باید تبعات بهداشتی آن را بیشتر مورد توجه قرار داده و انجام تست ژنتیک را قبل از ازدواج جدی بگیریم.

رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی افزود: بیش از ۶۶ درصد دانش‌آموزان در مناطق دوزبانه ساکن هستند که این خود یکی از عوامل ایجاد اختلالات یادگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز