خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

مطالعاتی در زمینه آلودگی هوا در کلانشهر‌ها انجام می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مقرر شده تا مطالعاتی در زمینه مقابله و پیشگیری از آلودگی در کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها که هم اکنون مطرح است انجام شود.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده در کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا تصمیماتی در زمینه اعتبارات و طرح‌ها گرفته و مقرر شد که طبق برنامه زمانبندی شده بعد از کلانشهر‌ها مراکز استان‌ها در بحث مقابله با آلودگی هوا مورد مطالعات جدی و بررسی‌های جامع قرار گیرند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ها و طرح‌های طرح ریزی شده نیز به گونه‌ای اجرا می‌شوند که وضعیت آسیب زننده هوا را در اسرع وقت بررسی و اقدامات لازم را مشخص کرده و به طور صحیحی اجرا شوند.

 معاون رئیس جمهور اضافه کرد: همکاری‌های بین بخشی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی و نیز توسعه حمل و نقل عمومی در این زمینه دارای اهمیت ویژه‌ای است و به عنوان بهترین راهکار در زمینه جلوگیر از آلودگی هوا مطرح است.

ابتکار درباره هدف سفر خود به ارومیه گفت: در سفر به شهرستان ارومیه که به همراه برخی از نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط با احیای دریاچه ارومیه است برای بهبود محیط زیست شهری و استان و در باره مساله مهم دریاچه ارومیه برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی گفت: همچنین نشستی برای تبادل نظر با اساتید و کار‌شناسان و مدیران استانی درباره مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا و مدیریت پسماند طرح ریزی شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: دیدار میدانی از دریاچه ارومیه و نیز نشست با دانشجویان استان، نشست مطبوعاتی با خبر نگاران، حضور در شورای اداری اذربایجان غربی و نیز نشست با تشکل‌های زیست محیطی اذربایجان غربی از جمله برنامه‌های امروز است.

کد خبر : ۳۳۲۷۳۳