خبرگزاری کار ایران

آمادگی کامل هلال احمر برای راه‌اندازی بیمارستان در استان‌های مورد نیاز

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۰۵۸

رئیس جمعیت هلال‌احمر که همزمان با سالگرد وقوع زلزله بم به کرمان سفر کرده بود، گفت: هلال‌احمر در زمینه همکاری بین‌بخشی به‌منظور ارائه خدمات درمانی تخصصی به مردم و از جمله راه‌اندازی بیمارستان در استان‌های مورد نیاز آمادگی کامل دارد.

به گزارش ایلنا، سید امیر محسن ضیائی در حاشیه افتتاح کلینیک‌های تخصصی دندانپزشکی و فیزیوتراپی جمعیت هلال‌احمر در استان کرمان همزمان با سالروز وقوع زلزله بم، ضمن اظهار خرسندی از این‌که افتتاح این مراکز درمانی با آغاز هفته وحدت همزمان شده است، گفت: افتتاح مرکز تخصصی دندانپزشکی کرمان با همکاری بین‌بخشی با دانشگاه علوم پزشکی این استان، به عنوان مرکزی دولتی در ارائه خدمات تخصصی درمانی دندانپزشکی در استان کرمان در نوع خود بی‌نظیر بوده و استان کرمان در این زمینه پیشرو بوده است.

وی با اشاره به این‌که از مشکلات ارائه خدمات درمانی دندانپزشکی در کشور، ناچیز بودن کلینیک‌های دولتی و شبه‌دولتی دندانپزشکی است، تصریح کرد: از آنجا که معمولا خدمات دندانپزشکی در کشور در کلینیک‌های خصوصی و با تعرفه‌های بالا ارائه می‌شود، لذا راه‌اندازی مرکز تخصصی دولتی دندانپزشکی از سوی هلال‌احمر در کرمان، کمک بسیاری به تامین سلامت دهان و دندان افراد جامعه و برخورداری مردم این منطقه از خدمات دولتی دندانپزشکی خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این‌که در مرکز تخصصی دولتی دندانپزشکی کرمان، در فاز نخست با 14 یونیت تخصصی و فوق تخصصی، خدمات لازم به هموطنان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: از آنجا که یکی از اهداف مهم و وظایف تعیین شده برای جمعیت هلال‌احمر به عنوان بازوی توانمند دولت در بخش بهداشت و درمان، کمک به تامین هر چه بیشتر سلامت مردم است، لذا در ساخت کلینیک تخصصی دندانپزشکی کرمان نهایت همکاری را انجام دادیم.

وی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت و درمان برای مشارکت‌جویی از هلال‌احمر در بخشی از حوزه‌های خدماتی خود اعلام آمادگی کرده است، در پاسخ به درخواست مسئولان استان کرمان به‌ منظور مشارکت هلال‌احمر در سایر بخش‌های ارائه خدمات درمانی به مردم در استان از جمله ساخت بیمارستان، گفت: هلال‌احمر آمادگی دارد در تمام حوزه‌های ارائه خدمات درمانی از جمله ساخت بیمارستان، با همکاری‌های بین‌بخشی با سایر دستگاه‌ها وارد عمل شود.

ضیائی با اشاره به این‌که نمونه دیگری از همکاری بین‌بخشی در حوزه درمان در استان فارس و با همکاری هلال‌احمر و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است، عنوان کرد: هلال‌احمر در مجموع در بخش درمان آماده همکاری با همه نهادها است.

استاندار کرمان نیز در حاشیه افتتاح کلینیک تخصصی دولتی دندانپزشکی کرمان با اشاره به این‌که هلال‌احمر همواره نهادی کمک‌رسان و خدمتگزار مردم بوده است، اظهار امیدواری کرد تا بتواند از توان هلال‌احمر در حوزه بهداشت و درمان به‌منظور راه‌اندازی بیمارستان در استان کرمان بهترین بهره را ببرد.

علیرضا رزم‌حسینی با تشکر و تقدیر از همکاری هلال‌احمر در راه‌اندازی کلینیک تخصصی دولتی دندانپزشکی کرمان گفت: یکی از مواردی که به جد دنبال آن هستیم، افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان است که امیدواریم در این زمینه نهایت همکاری را با هلال‌احمر داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت‌های بسیار خوبی در هلال‌احمر به‌منظور توسعه همکاری‌ها وجود دارد، اظهار کرد: همدلی و همزبانی مناسبی میان تمامی بخش‌ها و نهادها در استان کرمان، از جمله هلال‌احمر وجود دارد و این نهاد همواره از آمادگی کامل برای مواجهه با حوادث برخوردار است.

وی همچنین به سالروز وقوع زلزله بم اشاره و عنوان کرد: جمعیت هلال‌احمر در زلزله بم نقش مهمی را ایفا کرد و اقدامات بسیار مهم و قابل تقدیری را برای نجات جان زلزله‌زدگان انجام داد.

همچنین جمعیت هلال‌احمر، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی کرمان به‌منظور ساخت و راه‌اندازی بیمارستانی شامل 250 تخت بستری در یکی از زمینه‌های ارائه خدمات درمانی سرطان، دیالیز، تروما و توانبخشی توافق کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر در سفر به کرمان با علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان و دکتر علی‌اکبر حق‌دوست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار با توجه به درخواست استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان مقرر شد تا جمعیت هلال‌احمر در قالب تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه‌ای، در زمینه راه‌اندازی بیمارستانی با 250 تخت بستری در استان کرمان، مشارکت داشته باشد.

بر این اساس، مقرر شد تا کمیته‌ای متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار جمعیت هلال‌احمر، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، معاونت امور عمرانی استانداری و شهرداری کرمان تشکیل شود و نحوه اجرای تفاهم‌نامه همکاری بررسی و تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

گفتنی است؛ در سفر سید امیرمحسن ضیائی به کرمان، نخستین کلینیک ویژه تخصصی دولتی دندانپزشکی و مرکز فیزیوتراپی دولتی استان کرمان همزمان با سالگرد وقوع زلزله بم راه‌اندازی ‌شده و آغاز به‌کار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز