خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش:

دستورالعمل نظارت جامع بر مدارس غیردولتی تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۰۶۹

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت : ارتقای کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی مهمترین اولویت این وزاتخانه در این مدارس است.

به گزارش ایلنا، مجتبی زینی وند در جمع موسسان مدارس غیر دولتی استان یزد اظهار کرد: بسیاری از مدارس غیردولتی از نظر آموزشی و پرورشی به عنوان یک برند مدل موفق از آموزش در سطح کشور هستند اما مدارسی که انتظارما را از نظر آموزشی و پرورشی برآورده نکرده اند نیز وجود دارند.

وی از تدوین دستورالعمل نظارت جامع بر مدارس غیر دولتی خبر داد و تصریح کرد: این دستورالعمل شامل سه مرحله است که این مراحل منجر به کیفیت بخشی آموزشی می شود.

مدیرکل دفتر مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: توسعه مشارکت های مردمی برای کمک به آموزش و پرورش از تاکیدات وزیر است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا یکی از شاخص های مهم توسعه انسانی آموزش و میزان دسترسی آسان افراد جامعه به آن است ، گفت: در کنار کیفیت آموزشی، سلامت و امنیت از دیگر مولفه های شاخص های توسعه می باشد.

زینی وند تصریح کرد: تمام کشورهای دنیا در سیاستگذاری کلان خود برای توسعه یافتگی به دو مقوله آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیتهای مردمی توجه ویژه دارند.

وی هدف از تاسیس مدارس غیردولتی را استفاده از ظرفیتهای مردمی و توان و شایستگی مردمی برای کمک به آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: کاهش بار مالی دولت از دیگر اهداف ایجاد مدارس یاد شده است.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مشکلات و مسائل مدارس غیردولتی در دو سال گذشته پیگیری شده است، افزود: اما به یک فرصت نیاز است این مدارس بدون دغدغه بتوانند راه خود را طی کنند.

زینی وند با بیان اینکه مشارکتها باید تبدیل به یک فرهنگ شود، اظهار کرد: این امر با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اجتماعی محقق می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز