خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

هدف جایزه مصطفی(ص) بازگشت اقتدار علمی به جهان اسلام است

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۱۵۱

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید جایگاه و منزلت دانشمندان جهان اسلام را بالا برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی زاهدی؛ عضو شورای سیاستگذاری جایزه مصطفی (ص) و رئیس کمیسیون آموزش مجلس در نشست شورای سیاستگذاری که امروز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد؛ درباره اهداف این جایزه اظهار داشت: هدف این است که به دنیا بگوییم؛ دنیای اسلام دنیایی است که به دنبال علم و فناوری است و همچنین بگوییم که جریان‌هایی که بر علیه کشورهای اسلامی ایجاد کرده‌اند مانند جریان‌های تروریسم و داعش ایی در اسلام ندارند.

زاهدی هدف دیگر جایزه مصطفی (ص) را ارزش قائل شدن برای دانشمندان جهان اسلام عنوان کرد و گفت: باید جایگاه و منزلت دانشمندان جهان اسلام را بالا برد و تعامل بین کشورهای اسلامی و میان دانشمندان و دانشگاهیان جهان اسلام را افزایش دهیم تا بتوانیم به زودی شاهد باشیم که جهان اسلام همان اقتدار علمی را که داشته مجدداً پیدا کند.

وی ادامه داد: در این جلسه در این خصوص که دانشمندان کاندیدای جایزه الزاما باید در کشورهای اسلامی مقیم باشند و یا ملیت آنها به کشورهای اسلامی تعلق داشته باشد، پیشنهادهای زیادی ارائه شد که در مواردی به توافق رسیدیم ولی در پاره‌ای از موارد ابهاماتی باقی ماند.

زاهدی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد؛ در سطحی که دو جایزه به صورت عمومی داده می‌شود، شرط اصلی آن مسلمان بودن و تاثیر گذار بودن دانشمندان در جریانات علمی است ولی در سه جایزه دیگر تاثیرگذار بودن دستاوردهای علمی در کشورهای اسلامی مد نظر قرار گیرد.

به گفته‌ی وی دانشمندان در سه حوزه‌ی نانو، بیو و فناوری اطلاعات باید در 57 کشور جهان اسلام و یا کشورهایی با جمعیت زیاد مسلمان تاثیر گذار باشند.

زاهدی در پایان گفت: اقامت شرط اصلی اعطای جایزه مصطفی در سه حوزه‌ی ذکر شده عنوان نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز