خبرگزاری کار ایران

پور فتح‌اله تاکید کرد:

لزوم آگاهی کادر درمانی از طب انتقال خون

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۳۵۶

مدیر عامل سازمان انتقال خون در جلسه‌ای با حضور مسئولان امور آموزشی، دانشگاه‌های علوم پزشکی سازمان وموسسه طب انتقال خون، گفت: آموزش‌های کاربردی سبب تجویز به موقع، به جا و مدیریت مصرف خون می‌شود.

به گزارش ایلنا، در این جلسه در خصوص گسترش رشته های تخصصی هماتولوژی و بانک خون و پرستاری انتقال خون و ایجاد دوره های آموزشی بالینی و کاربردی انتقال خون بحث و گفتگو شد.

بنا براین گزارش؛ علی اکبر پور فتح اله  در این جلسه ضمن طرح مباحث آموزشی طب انتقال خون و نیاز کشور به برگزاری دوره های آموزشی این رشته، وجود آموزشهای کاربردی را سبب تجویز به موقع و به جا و مدیریت مصرف خون دانست.

وی تاکید کرد: استقرار کشوری هموویژلانس در بیمارستانهای کشور، نیاز به آگاهی کادر درمانی از طب انتقال خون دارد.

پور فتح اله افزود: با ابلاغ آیین نامه راهنمای مصرف خون و فرآورده های خونی به مراکز درمانی بسیاری از مشکلات مصرف بی رویه  خون حل خواهد شد.

وی  از استقرار نرم افزار بیمارستانی انتقال خون خبر داد و گفت:این نرم افزار سبب می شود چرخه انتقال خون بیمارستانی از رگ گیرنده تا دهنده به صورت متمرکز ثبت و پایش شود و این کار نقش مهمی در مدیریت مصرف خون دارد.

در ادامه این جلسه دکتر مهتاب مقصودلو ،قائم‌مقام و معاون آموزشی و پژوهشی موسسه عالی طب انتقال خون ضمن معرفی موسسه طب انتقال خون نکاتی در مورد بسته آموزشی و سرفصلهای آن در مورد آموزش کارشناسی ارشد پرستاری، پزشکان عمومی و متخصصان جراحی ذکر کرد.

حضور مشاور طب انتقال خون در بیمارستانها، اخذ دیپلم انتقال خون برای برخی متخصصان و گسترش باز آموزی کادر درمان از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.

باقر لاریجانی ،معاون آموزشی وزیر بهداشت نیز  در این جلسه  تاکید کرد:  رشته های پرستاری که گرایشهای آن با انتقال خون سرو کاردارد باید  مورد آموزش قرار گیرند و بررسی لازم صورت گیرد تا تداخل آموزشی پیش نیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز