خبرگزاری کار ایران

در جلسه هیات دولت مطرح شد؛

تصمیمات فوری و کوتاه مدت برای کاهش آلودگی هوا/ کمک بیشتر دولت به حمل و نقل عمومی

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۰۸۷

رییس‌ جمهور با تأکید بر لزوم تلاش برای رفع کامل نگرانی مردم در خصوص آلودگی هوا، اعلام کرد که در هیات دولت برای رفع آلودگی هوا تصمیمات فوری و کوتاه‌مدت اتخاذ شد که همه دستگاه‌های ذیربط باید اجرای جدی آن را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایلنا، حسن  روحانی رییس‌ جمهور در جلسه روز چهارشنبه هیات وزیران، خاطر نشان کرد: اگر چه آلودگی هوا همه ساله وجود داشته و نمی‌توان در کوتاه مدت به طور کامل آن را برطرف کرد، اما دولت لازم می‌داند در این روزهایی که آلودگی هوا برای مردم ملموس‌تر شده است، تصمیمات کوتاه مدت و میان مدتی اتخاذ کند به نحوی که مردم احساس کنند، روند امور به سمت بهبود و حل و فصل پیش می‌رود.

رییس‌ جمهور با یادآوری اینکه دولت پیش‌بینی‌های لازم برای اقدامات میان مدت را از سال ۹۳ آغاز کرده است، افزود: لایحه مربوط به هوای پاک در سال ۹۳ از سوی دولت به مجلس تقدیم شد و ضمن اعلام نظر در مورد طرح نمایندگان درباره معاینه فنی، زمان معاینه فنی را به سه سال تقلیل داد.

رییس‌ جمهور همچنین با اشاره به درخواست دولت از وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی، لزوم نظارت بر بلندمرتبه‌سازی در برخی مناطق شهری را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید برای برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه، بخصوص آنهایی که در کریدور جابه‌جایی هوا قرار دارند، چاره‌اندیشی شود و حداقل از این به بعد از ساختن‌ آن‌ها در اینگونه مناطق جلوگیری شود.

 روحانی همچنین نظارت بر خودروهایی که آلوده‌کنندگی بیشتری دارند، بخصوص خودروهای متعلق به دستگاه‌های دولتی و وسایل نقلیه عمومی به ویژه اتوبوس‌ها را ضروری دانست و گفت: پلیس باید در این زمینه و نیز موضوع معاینه فنی خودرو‌ها، تمام اهتمام خود را بکار ببرد.

رییس‌ جمهور اضافه کرد: موتورسیکلت‌ها آلودگی زیادی ایجاد می‌کنند و باید حداقل برای روزهایی که هوا ناسالم است برای یکی دو روز تردد آن‌ها محدود شده و از سوی دیگر برای اصلاح سیستم تولید آن‌ها اقدام شود.

روحانی همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت اجتماعی در پیشبرد طرح‌های بهینه سازی مصرف انرژی سامانه‌های گرمایشی منازل و در نتیجه کاهش آلودگی هوا گفت: در جلسه امروز همچنین تصمیم گرفته شد تا از مردم درخواست شود که در صورت امکان، میزان دمای وسایل گرمایشی در منازل خود را، چند درجه کاهش دهند و در این راستا ارگان‌های دولتی باید پیشگام باشند.

رییس‌ جمهور با اشاره به لزوم تقویت و بهسازی وسایل نقلیه عمومی گفت: دولت تصمیم گرفته است که به تقویت وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو، کمک بیشتری انجام دهد.

 روحانی ماه‌های آذر و دی را بیشترین زمان آلودگی هوا در سال دانست و گفت: باید در طول سال برای رفع آلودگی هوا برنامه‌ریزی و اقدام شود و این مسأله تا زمانی که به طور کلی رفع نشده، نباید فراموش شود.

 روحانی خاطر نشان کرد: البته اگر روزی هم لازم و ضروری باشد که مدارس و یا ادارات تعطیل شوند، در این زمینه‌ها توسط مراجع مسئول تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز