خبرگزاری کار ایران

نجات معجزه آسای یک خانواده از مرگ خاموش

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۱۳۸

با حضور به موقع آتش نشانان، خانواده‌ای که به همراه میهمانان خود در چنگال قاتل خاموش گرفتار شده بودند، نجات پیدا کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، در پی تماس ساکنان یک ساختمان ۵ طبقه با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مسمومیت یک خانواده با گاز مونواکسید کربن، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی‌درنگ زنگ ایستگاه ۱۰۴ را به صدا درآورد و آتش نشانان ساعت ۵۱ : ۶ بامداد خود را به محل حادثه در تهرانسر، شهرک پاسداران رساندند.

امیرعباس سرافرازی رئیس ایستگاه ۱۰۴ آتش نشانی در این باره گفت: با رسیدن به محل حادثه یک ساختمان ۵ طبقه ۱۰ واحدی دیده می‌شد که در طبقه دوم آن اهالی یک واحد مسکونی ۸۰ متری شامل؛ دوزن، دو مرد و دو کودک دچار علائم مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شده بودند.

وی افزود: در این حادثه آتش نشانان به سرعت در و پنجره‌ها را باز کردند و هر ۶ نفر را که خوشبختانه زنده بوده و دچار علائم مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شده بودند را به بیرون از خانه منتقل کردند.

سرافرازی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های اولیه آتش نشانان معلوم شد بی‌توجهی به اصول ایمنی و هشدارهای سازمان آتش نشانی مبنی بر استفاده صحیح از دودکش استاندارد، نقص در نصب غیراصولی دودکش بخاری روشن منجر به نشت گاز مونواکسید کربن در فضای داخلی منزل شده بود.

وی گفت: آتش نشانان هر ۶ نفر را برای بررسی و اعزام به مراکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس دادند و پس از ارائه تذکرات ایمنی به ساکنان ساختمان به ماموریت خود پایان دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز