خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

دانشگاه فرهنگیان، تربیت محور است

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۳۱۲

وزیر آموزش و پرورش بابیان این که اساتید دانشگاه فرهنگیان نقش مهمی در تربیت معلمان آینده کشور دارند، گفت : دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی تربیت محور است.

به گزارش ایلنا، صبح امروز  علی اصغر فانی ‌در نخستین اجلاس اساتید دانشگاه فرهنگیان کشور در مشهد اظهار کرد : سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای اقدامات و برنامه های ما در برنامه ششم توسعه ‌خواهد بود و امیدواریم در پایان برنامه هفتم ، به اهداف مدنظر در چشم انداز ۱۴۰۴ این بخش برسیم.

وی تصریح کرد : سند تحول بنیادین به دنبال ایجاد عدالت آموزشی و ایجاد آموزش و پرورشی در تراز جمهوری اسلامی است ،امروز اگر خواهان تحول هستیم باید در ابتدا زمینه ایجاد تحولات در منابع انسانی این بخش را فراهم کنیم و یقینا اگر در این‌بخش تغییری رخ ندهد شاهد دستیابی به اهداف موردنظرمان نخواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش وظیفه ایجاد تحول را برعهده دارد ‌و به همین دلیل این نهاد علمی را بخشی استراتژیک در نظام آموزش و پرورش می دانیم و در این بین اساتید دانشگاه نقش مهم و کلیدی دارند .

فانی افزود: باتوجه به تلاشی که در راستای تبدیل ‌وضعیت این اساتید انجام می دهیم انتظار داریم اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان به عنوان الگوی دانشجومعلمان مطرح باشد و از هرلحاظ نمونه باشد.

وی با بیان این که اساتید دانشگاه فرهنگیان نقشی  مهمی در تربیت معلمان آینده کشور دارند، افزود: اساتید دانشگاه فرهنگیان همچنین نقش مهمی در بهسازی نیروی انسانی نظام تعلیم و‌ تربیت برعهده دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شعارمان این است که این دانشگاه دانشگاهی تربیت محور است و ابعاد مختلف شخصیتی دانشجویان این دانشگاه باید مدنظر اعضای هیات علمی آنها باشد.

فانی بر استفاده از روش های نوین تدریس در این دانشگاه تاکید کرد و گفت: کارورزی‌ دانشجومعلمان نقش مهمی در بالندگی علمی و حرفه ای آن ها دارد و باید به شکل جدی موردتوجه اعضای هیات علمی باشد.

وی با بیان این که امسال با برگزاری یک آزمون استخدامی نیروهای موردنیاز خود را جذب کرده ایم و کسانی که در این آزمون پذیرفته می شوند باید یک دوره حرفه ای در این دانشگاه بگذرانند اظهارکرد: تمام ‌کسانی که قصد ورود به چرخه تعلیم و تربیت را دارند باید دارای صلاحیت های حرفه ای معلمی باشند .

فانی بیان کرد:‌‌ با پیگیری شورای عالی آموزش و ‌پرورش به دنبال این ‌هستیم ، فارغ التحصیلان امسال دانشگاه فرهنگیان که وارد مدارس ‌می‌شوند بعد از گذراندن دوره های موردنظر گواهینامه صلاحیت معلمی اعطا شود و در کسب این صلاحیت ها اعضای هیات علمی دانشگاه نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز