خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد شهید اعدام «آیت الله شیخ نمر» را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۷۴۹

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن محکوم کردن اعدام «آیت الله شیخ نمر» ‌روحانی برجسته شیعی در عربستان تأکید کرد: عمل جنایتکارانه و ضد بشری حکمرانان عربستان سعودی در اعدام روحانی برجسته دینی و سیاسی «آیت الله شیخ نمر» نشان از ضعف و زبونی حکومت آل سعود در مقابل شکست‌های پیاپی آنان در سطح منطقه و شکل گیری موج آزادی خواهی مردم عربستان است.

به گزارش ایلنا، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین شهیدی به شرح زیر است:

«بسم ربّ الشّهداء والصّدیقین

عمل جنایتکارانه و ضد بشری حکمرانان عربستان سعودی در اعدام روحانی برجسته دینی و سیاسی «آیت الله شیخ نمر» و ۴۶ نفر از افراد بی‌گناه، نشان از ضعف و زبونی حکومت آل سعود در مقابل شکست‌های پیاپی آنان در سطح منطقه و نیز شکل گیری موج آزادی خواهی مردم عربستان بویژه شیعیان است.

اقدامات جنایتکارانه عربستان سعودی در سرکوب و اعدام منتقدینی که تنها خواسته‌های آنان رفع تبعیض و توجه به حقوق اولیه شیعیان است، در حالی شدت می‌گیرد که چندی پیش، این حکومت با حمایت قدرت‌های غربی جنایتکار، به عنوان رییس بخش مشورتی حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد.

نقض آشکار حقوق بشر و اعمال فشار به شیعیان و آزادی خواهان در کشورهای منطقه توسط حکومت عربستان، با هدف تشدید سیاست طایفه‌گری که حکام عربستان با حمایت غربی‌ها بر آن تأکید دارند، صورت می‌گیرد. بدون شک عالمان دینی اهل تسنن و تشیع و مردم مسلمان منطقه با آگاهی بیشتری که از پیام شهادت مظلومانه آیت الله شیخ نمر و سایر شهدا می‌گیرند، هوشیار‌تر از گذشته متوجه نقش مزورانه حکومت سعودی، خواهند شد.

اینجانب ضمن اعلام محکومیت این اقدام ضد بشری، شهادت روحانی مجاهد و ۴۶ متهم بی‌گناه دیگر را به مسلمانان جهان و خانواده‌های بزرگ و داغدار ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز