خبرگزاری کار ایران

تقی‌پور خبر داد:

نامگذاری خیابانی به نام «شیخ نمر»/تصویب عوارض سالیانه موتورسیکلت‌ها از ۱۰ تا ۴۰ هزار تومان

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این مطلب که برای موتور سیکلت‌های هیبردی و برقی صفر ریال عوارض مصوب شده است، تصریح کرد: برای موتورسیکلت‌های دو زمانه ۲۰ هزار تومان و ۴زمانه حداقل ۱۰ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان عوارض در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری خود در ابتدا شهادت شیخ نمر را تسلیت گفت و در تشریح مصوبات دویست و بیست و یکمین جلسه شورا اظهار داشت: در ابتدا دو فوریت لایحه ارائه شده از سوی شهرداری تهران در خصوص مجوز تقسیط بدهی‌های شهرداری و اخذ مطالبات مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد با توجه به ماه‌های پایانی سال ۹۴ و همچنین با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و رکود مسکن یک اصلاحیه در این مصوبه انجام شود.

وی افزود: اصلاحیه این مصوبه امروز به صورت دو فوریتی بررسی شد و اعضای شورا به یک فوریت این طرح رای دادند و بنا شد کمیسیون‌های مختلف بررسی‌های لازم را انجام دهند و امیدواریم این طرح طی امروز و فردا به صحن بیاید و به تصویب برسد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین گزارش مربوط به استقرار شورای شهر توسط رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا ارائه شد.

افزایش عوارض موتورسیکلت‌ها

تقی‌پور با اشاره به اینکه در جلسه امروز لایحه اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض سالیانه از موتور‌ها مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این عوارض از سال ۸۳ هیچ تغییری نداشته است اما با توجه به اینکه یکی از عناصر آلودگی هوا تردد موتور سیکلت‌های بدون معاینه فنی در سطح شهر هستند تصمیم بر این شد که جدول مربوط به عوارض موتور‌ها اصلاح شود.

وی با بیان این مطلب که برای موتور سیکلت‌های هیبردی و برقی صفر ریال عوارض مصوب شده است، تصریح کرد: برای موتورسیکلت‌های دو زمانه ۲۰ هزار تومان و ۴زمانه حداقل ۱۰ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان عوارض درنظر گرفته شد.

۳۱ نماد استان‌های کشور در بوستان ایرانیان

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین گزارش طرح احداث بوستان ایرانیان مورد بررسی قرار گرفت که براساس مصوبه‌ای که در سال ۹۳ داشتیم و قرار بود این بوستان در منطقه ۱۹ و در کنار بوستان دانش احداث شود.

تقی‌پور گفت: امروز کمیسیون معماری و شهرسازی طراحی را که در ارتباط با این بوستان انجام داده بود به صحن آوردند و با توجه به مشخصه‌هایی که در طراحی رعایت شده، قرار است نمادهای ۳۱ استان را در این بوستان شاهد باشیم.

گفت‌و‌گوی یک و نیم ساعته قالیباف درباره آسیب‌های اجتماعی

وی با اشاره به حضور شهردار تهران در جلسه امروز شورا و گفت‌و‌گوی یک و نیم ساعته درخصوص آسیب‌های اجتماعی شهر تهران اظهار داشت: در این جلسه اقدامات شهرداری برای مرتفع شدن آسیب‌های اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین در خصوص شیوع اعتیاد و کارتن‌خوابی در شهر بحث و تبادل نظر صورت گرفت و با توجه به حضور معاون شهردار در ۵ جلسه گذشته شورا، امروز درباره روش‌های اجرایی مقابله با آسیب‌های اجتماعی صحبت شد.

انتقاد از لایحه برنامه ششم توسعه

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این مطلب که امروز شاهد بررسی لایحه برنامه ششم ۵ ساله کشور در دولت هستیم، گفت: دوستان ما در کمیسیون‌های مختلف شورا بررسی‌های مختلفی را روی لایحه داشتند که متاسفانه مسائل بسیار زیادی در ارتباط با مدیریت شهری در این لایحه مغفول مانده به خصوص درباره بودجه و اعتبارات به نحوی که در آینده مدیریت شهری را دچار اشکال خواهد کرد.

تقی‌پور با انتقاد از لایحه برنامه ششم این پرسش را مطرح کرد که چرا تنها درآمد پایدار شهر تهران باید حذف شود این موضوع را یک هشدار عنوان کرد و باید در آن اصلاح جدی صورت گیرد. درخواست ما این است که در این لایحه باید اصلاحیه‌هایی صورت گیرد و نباید عوارض مربوط به شهرداری به خزانه دولت برود و طبق ماده ۳۹ باید به حساب شهرداری و وزارت کشور واریز شود.

وی اضافه کرد: این اشکالات توسط شورای عالی استان‌ها هفته گذشته جمع‌بندی شد و به دولت و مجلس ارسال شد. البته کارگروه‌های مشترکی بین اعضا و مجلس داریم اما به علت فشار کاری در مجلس فرصت برای تشکیل این کارگروه‌ها وجود ندارد.

چرایی نامگذاری ایستگاه مترو شهدای رسانه به نام جهاد

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین درباره چرایی نامگذاری ایستگاه مترو شهدای رسانه به نام جهاد توضیح داد و گفت: براساس مصوبه شورا میدان فاطمی به نام میدان جهاد نامگذاری شده و باید ایستگاه مترو در آن محل هم به نام جهاد نامگذاری شود تا از تعدد چند اسم برای چند مکان پرهیز شود.

تقی‌پور با بیان این مطلب که نامگذاری یک خیابان به نام شیخ نمر امروز در شورا بررسی شد، گفت: پیشنهاد این بود که خیابانی که روبروی سفارت عربستان در خیابان پاسداران قرار دارد به نام شیخ نمر نامگذاری شود که امروز این طرح به صورت دوفوریتی در شورا مطرح و قرار شد در جلسه بعد از شورا مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر : ۳۳۵۰۳۶