خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

گردوغبار خوزستان را فراموش نکرده‌ایم/آلودگی‌ناشی ازفعالیت‌های نفتی را پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۲۶۶

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع آلودگی هوا ناشی از سوخت فسیلی و فعالیت‌های نفتی در خوزستان پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار صبح امروز (۱۴ دی ماه) پس از ورود به اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی سفر به خوزستان، بررسی طرح‌ها و برنامه‌هایی است که دولت برای بهبود وضعیت محیط زیست خوزستان در دست اقدام دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها، مدیریت و کنترل کانون‌های گرد و غبار است. مطالعات مربوط به این موضوع تکمیل شده و با همکاری سازمان جنگل‌ها و مراتع، عملیات اجرایی در این زمینه آغاز شده است.

ابتکار ادامه داد: امروز با هیأتی از معاونان وزرا و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی به خوزستان آمده‌ایم تا مردم بدانند با اینکه هوا بهتر شده است ولی گرد و غبار را فراموش نکرده‌ایم و پیگیر موضوع هستیم.

وی گفت: موضوع آلودگی هوا ناشی از سوخت فسیلی و فعالیت‌های نفتی در خوزستان نیز پیگیری خواهد شد و از اقدامات و پیشرفت‌هایی که در دست اقدام است، گزارشی ارایه خواهیم داد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: مسایل مربوط به احیای رودخانه کارون مورد توجه دولت و شورای عالی آب بوده و مصوبات بسیار خوبی داشته‌ایم. شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون بسیار فعال بوده و استاندار خوزستان در این زمینه بسیار پیگیری کرده‌اند. امیدواریم در ادامه تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، شاهد احیا و بهبود کارون باشیم.

وی افزود: وضیعت تالاب‌های خوزستان و اقدامات صورت گرفته در ارتباط با احیای تالاب‌ها به ویژه تالاب شادگان و هورالعظیم بررسی می‌شود. خوشبختانه بارندگی‌ها نیز به وضعیت تالاب‌ها کمک کرده است.

این گزارش می‌افزاید؛ این ششمین سفر معصومه ابتکار به خوزستان بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم است.

احمد لاهیجان زاده ، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بازدید ازطرح‌های مقابله با ریزگرد‌ها و طرح‌های اداره کل منابع طبیعی، بهره برداری از تصفیه خانه‌های پساب صنعتی در کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی و دعبل خزاعی، حضور در جلسه شورای اداری خوزستان و نشست با اصحاب رسانه از جمله برنامه‌های سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و هیات همراه در خوزستان است.

وی افزود: رئیس سازمان بحران کشور، مدیرملی ستاد مقابله با گردوغبار، رئیس سازمان جنگل‌ها و آبخیزداری، رئیس سازمان هوا‌شناسی و نمایندگان وزارت نیرو و وزارت بهداشت نیز که از اعضای کارگروه آلودگی هوا هستند در این سفر خانم ابتکار را همراهی می‌کنند.

وی گفت در پی وقوع توفان‌های شدید گرد و غبار بهمن ۹۳ در خوزستان، کارگروه ملی آلودگی هوا نشست اضطراری برگزار کرد و مصوباتی از جمله سفر اعضای کارگروه آلودگی هوا برای پیگیری این مصوبات به خوزستان داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز