خبرگزاری کار ایران

محمد سالاری پیشنهاد داد :

ایجاد پردیس مدیریت شهری در خیابان بهشت

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۴۰۰

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد:خیابان بهشت به پردیس مدیریت شهری تهران تبدیل شود.

محمد سالاری در گزارشی که در خصوص بررسی "طرح محل استقرار پارلمان شهری" در صحن شورای شهر تهران ارائه داد ،گفت: با توجه به دغدغه‌ای که اعضای شورا و برخی از دیده‌بان‌های شهری در مورد محل استقرار شورا داشتند، در یکی از جلسات رییس شورا، انجام بررسی‌های لازم در این خصوص را به کمیسیون شهرسازی و معماری سپرد. ما نیز جلسات مختلفی را با مجموعه مشاورین و کارشناسان کمیسیون به‌ویژه همکاران کمیته معماری برگزار و از نظرات صاحب‌نظران نیز استفاده کردیم.

وی در توضیح نتیجه بررسی‌ها گفت : با توجه به اینکه مجموعه معاونت‌های شهرداری تهران و برخی از سازمان‌ها و شرکت‌هایی که محل رجوع شهروندان تهرانی هستند ، در منطقه 12 بویژه در محدوده فعلی استقرار ساختمان شهرداری و شورای شهر تهران قرار دارد و با توجه به اقداماتی که در راستای آرام سازی منطقه مرکزی پایتخت که مرکز تاریخی و میراثی شهرتهران نیز محسوب می‌شود ، همچنین با عنایت به طرح‌های ساماندهی میدان مشق ، میدان امام خمینی و پیاده راه پانزده خرداد، وجود ساختمان در مکان فعلی و ارتباط آن با میادین مذکور بسیار حائز اهمیت است.

سالاری افزود: با توجه به وضعیت مکانی ساختمان فعلی شورا که روبه روی پارک شهر نیز  قر ار دارد، به این نتیجه رسیدیم که بهترین مکان برای استقرار ساختمان پارلمان شهری بعنوان محلی که نشان حکمروایی محلی و عجین با مکان‌های شهری است و دردسترس همگان قرار دارد و به‌عنوان مرکزیت شهر دارای شاخص‌های مذکور نیز می باشد ، مشروط به تبدیل خیابان بهشت به پیاده راه ،برای استقرار پارلمان شهری مناسب است .

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم انجام بررسی‌های ترافیکی از سوی سازمان ترافیک شهرداری تهران گفت: به منظور پیاده راه کردن خیابان بهشت ، سواره راه مذکور می‌تواند به خیابان ابوسعید متنقل شود که قطعا مطالعات ترافیکی باید توسط معاونت ترافیک شهرداری تهران در این مورد انجام شود . در اینصورت  این امکان وجود دارد که پارک شهر به حیاط پارلمان شهری تبدیل شود و مجموعه پردیس مدیریت شهری تهران در خیابان بهشت شکل گیرد.

وی در پایان افزود : پیشنهاد می شود، ساختمان شورای اسلامی شهر تهران در موقعیت کنونی حفظ شده و با توسعه فضایی لازم مطابق با استانداردها،  فضای داخلی و نمای آن به عنوان الگوی معماری اسلامی ایرانی  بازسازی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز