خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران تاکید کرد:

خودداری ورزشکاران و هنرمندان از انتشار تصاویر نامناسب/ ورزشکارنماها و هنرمند‌نماها باید طرد شوند

asdasd
کد خبر : ۳۳۵۸۷۹

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: انتشار عکس‌های نامناسب یک ورزشکار برخلاف منش پهلوانی بوده و هنرمندان باید از انتشار عکس‌های نامناسب در فضای مجازی پرهیز کنند زیرا مدعی العموم در چنین مواردی به وظایف ذاتی خود عمل می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دادستانی تهران، دومین جلسه «بررسی راهکارهای کاهش جمعیت کیفری زندان ها» روز گذشته (سه شنبه 15 دی 1394) با حضور معاونان دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرستان دوایر نظارت بر زندان‌ها به ریاست دکتر عباس جعفری دولت آبادی برگزار شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در ابتدای جلسه به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: کشور در شرایط فعلی به آرامش و امنیت نیاز دارد. برگزاری انتخابات دارای چهار رکن اساسی شامل مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت بوده که همواره مورد تاکید مسئولین نظام است.

تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در امنیت و آرامش ایام پیش روی انتخابات

دادستان عمومی و انقلاب تهران نقش رسانه‌ها در تامین امنیت و آرامش روانی را سازنده و مهم دانست و خاطرنشان کرد: هرچه به زمان برگزاری ایام انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، اهمیت امنیت و آرامش پررنگ‌تر می‌شود و رسانه‌ها در این راستا باید نقش سازنده‌ای ایفا نمایند.

وی ضمن اشاره به تخلف یکی از نشریات توقیف شده افزود: اخیراً یکی از نشریه‌ها که از سوی دادستانی تهران توقیف شد، مغایر با موازین قانونی، مطلب مغرضانه و برخلاف واقع یک سایت معاند را چاپ و تیتر آن را در صفحه اول خود منتشر کرده بود. برخی تصور می‌کنند دادستانی تهران به لحاظ کثرت وظایف کاری به مطالب منتشره رسانه‌‌ها توجه ندارد که تصوری اشتباه است. دادستانی تهران مطابق قانون با رسانه‌ها و سایت‌هایی که برخلاف قانون اقدام ‌کنند، برخورد خواهد کرد.

هشدار به ورزشکاران و هنرمندان

دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: در هفته‌های اخیر عکس‌ها و تصاویر نامناسب و خلاف شئون اسلامی در فضای مجازی منتشر شد که منجر به تشکیل چند پرونده قضایی گردید. مدعی العموم در چنین مواردی به وظایف ذاتی خود عمل می‌کند.

وی گفت: انتشار عکس‌های نامناسب یک ورزشکار برخلاف منش پهلوانی و روح جوانمردی است و هنرمندان باید از انتشار عکس‌های نامناسب در فضای مجازی پرهیز کنند.

ورزشکاران و هنرمندان اصیل، ورزشکارنماها و هنرمند‌نماها را طرد کنند

جعفری دولت آبادی افزود: انتشار عکس‌های خلاف موازین اسلامی از برخی ورزشکاران و هنرمندان در فضای مجازی باعث شد دادستانی تهران از جنبه عمومی جرم ورود کرده و با متخلفین برخورد کند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران خطاب به جامعه ورزشکاران و هنرمندان تاکید کرد: ورزشکاران و هنرمندان اصیل، باید افراد هنرمندنما و ورزشکارنما را از جامعه ورزشی و هنری طرد نمایند تا به واسطه اقدامات برخی افراد متخلف، پیامدهای آن متوجه جامعه هنری و ورزشی کشور نشود.

دادستان تهران درباره تعرض به حریم خصوصی دیگران از سوی برخی سودجویان، گفت: طی سه هفته گذشته عده‌ای با ورود به حریم خصوصی دیگران، تصاویر خصوصی افراد را در فضای مجازی منتشر کردند که با اقدام به موقع دادستانی مواجه شد.

دولت آبادی افزود: در یک مورد، پس از تشکیل پرونده، متهم شناسایی و دستگیر شد پرونده منتهی به صدور کیفرخواست گردید. سایر موارد نیز تحت رسیدگی است.

وی به نقش موثر خانواده‌‌ها در نظارت بر فرزندان در مقابله با آسیب‌ها و تهدیدهای موجود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و تاکید نمود: خانواده‌ها باید در این حوزه نظارت جدی و بیشتری داشته باشند.

پیشنهاد تشکیل معاونت کشیک در دادستانی تهران

به گزارش روابط عمومی دادستانی تهران، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به گستردگی حوزه قضایی تهران، پیشنهاد کرد برای نظارت بر اقدامات قضات کشیک دادسراها، یکی از معاونین دادسرا عهده دار این مسئولیت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز