خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت عنوان کرد؛

ضرورت ایجاد شبکه علمی در کشورهای منطقه

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۶۰۱

وزیر بهداشت گفت: اگر بتوان شبکه‌ای علمی در کشور‌های منطقه ایجاد کرد، دستاوردهای مهمی در عرصه بین المللی به ارمغان خواهد آورد

به گزارش ایلنا؛ سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی نبتیه در جنوب لبنان، گفت: این بیمارستان حدود ۲۰۰ پزشک دارد که ۲۴ نفر از آنان در ایران فارغ التحصیل شده‌اند که جزء بهترین‌های رشته خود هستند و‌ای کاش اساتید آن‌ها بودند و می‌دیدند که مردم و جامعه پزشکی لبنان، احترام خاصی برای آن‌ها قائل هستند.

وی تصریح کرد: دانشجویان خارجی و لبنانی‌هایی که در ایران تحصیل می‌کنند به نوعی نماینده سطح علمی و مهارت پزشکی ایران در کشور خودشان هستند و ما هر چقدر برای ارتقای دانش و توانمندی آن‌ها تلاش کنیم، قطعا به نفع ما است و نشاندهنده توانایی و پیشرفتهای آموزش پزشکی کشور ماست.

وزیر بهداشت ظرفیت نیروی انسانی موجود در کشورهای منطقه و همسایگان ایران نظیر عراق، افغانستان، لبنان، پاکستان، آذربایجان و سوریه را بسیار ارزشمند دانست و گفت: لازم است تا بخش خصوصی ایران در این کشور‌ها حضور یابد و ما نیز به آن‌ها مجوزهای لازم را می‌دهیم.

هاشمی ادامه داد: همچنین حاضریم دانشگاه‌های بزرگ کشور را با آنان همراه کنیم چرا که ایرانیانی که علاقه‌مند به تحصیل در خارج از کشور هستند می‌توانند با هزینه‌ای کمتر در این کشور‌ها که با ما قرابت فرهنگی و تاریخی دارند، به تحصیل بپردازند.

هاشمی تأکید کرد: اگر بتوان شبکه‌ای علمی در کشور‌های منطقه اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی ایجاد کرد، دستاوردهای مهمی در عرصه بین المللی به ارمغان خواهد آورد چرا که کشورهای منطقه به دلیل وجود تعداد بیماران بالا و نیروی انسانی متخصص، به منظور ایجاد رقابت‌های بین المللی، بستری مناسب هستند.

هاشمی در ادامه گفت: امیدوارم با کمک کشورهای منطقه مانند لبنان، سوریه و عراق بتوانیم بخش خصوصی ایران را برای راه اندازی دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های زنجیره‌ای، تشویق کنیم و این فرصت بسیار خوب به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است و امیدواریم شرکتهای داوریی و تجهیزات پزشکی و همچنین فعالان حوزه آموزش، ‌‌نهایت استفاده را از این فرصت داشته باشند.

وزیر بهداشت پس از بازدید از بیمارستان نبتیه در جنوب لبنان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه به طبابت بیشتر علاقه مندید یا وزارت، گفت: طبابت را بیشتر دوست دارم زیرا کشور و مردم برای تربیت ما، هزینه‌های زیادی کرده بنابراین طبابت بهتر است اما وزارت، یک پست سیاسی است و هر وزیری که باشید مقداری بار سیاسی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز