خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت:

هر سیستمی عادت به بی‌نظمی دارد

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۷۸۸

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: هر سیستمی عادت به بی نظمی دارد، بنابر این اگر نظارت ها کاهش یابد امکان برگشت به حالت اولیه و بروز مشکلات متعدد وجود دارد.

به گزارش ایلنا، آقاجانی (معاون درمان وزارت بهداشت) به برنامه کاهش فرانشیز اشاره کرد و گفت: تا قبل از اجرای این برنامه، دریافت های غیر متعارف با تعرفه غیر دولتی از بیمار صورت می گرفت که در حال حاضر با چنین موضوعی روبرو نیستیم.

 آقاجانی همچنین، همکاری بخش خصوصی در این موضوع را خوب بیان کرد و گفت: مدیریت و سرمایه گذاری بخش خصوصی با نظارت و تعرفه دولتی نعمت است.

وی در ادامه، به برنامه هتلینگ در طرح تحول سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از بیمارستان ها در بازسازی قسمت های مختلف بیمارستان از افراد متخصص و با مهارت استفاده کردند که همین امر باعث صرفه جویی و استفاده از وسایل مرغوب در قسمت های مختلف بازسازی شده می شود.

به گفته معاون درمان، نباید در بخش های دولتی و خصوصی پرداختی خارج از بیمارستان داشته باشیم.

 آقاجانی با بیان این که متولی سلامت مردم وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های تحت پوشش است، تاکید کرد: لازم است نسبت به تعرف ها و دریافت های خارج از تعرفه نظارت ویژه داشته باشیم.

معاون درمان همچنین، با تاکید بر ضرورت افزایش نظارت در بخش اورژانس بیمارستانی، گفت: در اورژانس، دقایق برای هر فرد حیاتی است بنابر این هیچ نوع کمبودی در این بخش قابل قبول نمی باشد و نباید قبل از ارائه خدمات به بیمار، وجهی مطالبه شود.

به گفته وی، اورژانس ویترین هر بیمارستان و نهایت ویترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

آقاجانی همچنین، بر عدم پنهان کردن مشکل در بیمارستان ها تاکید کرد و افزود: چنانچه مشکلی در بیمارستانی ایجاد شده نباید روی آن سرپوش گذاشته شود و لازم است حوزه نظارت دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان مورد نظر و در نهایت اداره کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت در جریان قرار گیرند.

به گفته وی، پنهان کردن مشکل باعث تشدید مشکلات می شود.

دکتر آقاجانی در ادامه، با اشاره به ارتباط حوزه نظارت با ارگان هایی مثل دادگاه نظام پزشکی، تعزیرات حکومتی و رسیدگی به تخلفات اداری گفت: ارتباط خوب با این ارگان ها باعث پاسداشت سلامت و حقوق مردم و حقوق ارائه دهندگان خدمت می شود.

معاون درمان تصریح کرد: مهمترین وظیفه کادر درمانی پاسداشت سلامت و حقوق مردم بوده و در درجه بعدی پاسداشت شرایط کاری ارائه دهندگان خدمت است.

 آقاجانی همچنین، با تاکید بر ضرورت سلامت نفس در حوزه نظارت، افزود: کارشناسان این حوزه باید از سلامت کامل نفس برای نظارت جامع و کامل برخوردار باشند، چراکه نظارت، چشمی بیدار می خواهد .

معاون درمان یکی از نکات مغفول مانده در حوزه نظارت را اقدامات انجام نشده بیان کرد و افزود: در بسیاری از دستگاه های نظارتی دیکته های نانوشته زیادی وجود دارد و لازم است مطالبه اولیه حوزه نظارت بخش های انجام نشده توسط ارائه دهندگان خدمت باشد.

به گفته وی، نباید تنها اقداماتی که انجام شده است را دید و تنها از آنها ایراد گرفت، بلکه لازم است اقداماتی که لازم و ضروری است ولی متاسفانه انجام نشده است را پیگیری کرد.

آقاجانی افزود: رویکرد حوزه نظارت باید سازنده باشد و باید نظارت بازویی برای کادر درمانی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز