خبرگزاری کار ایران

انتقاد دادستان تهران از صدور احکام متفاوت در پرونده‌های مشابه

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۱۶۲

دادستان عمومی و انقلاب تهران با انتقاد از صدور احکام متفاوت در پرونده های مشابه تصریح کرد: در بعضی موارد در پرونده های مشابه، احکام متفاوت صادر می شود که نوعی تبعیض ناروا است.

 به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران، عباس جعفری دولت آبادی این مطلب را در جلسه مشترک معاونان دادستان تهران و سرپرست کل محاکم تهران بیان کرد.

دولت آبادی خاطرنشان کرد: احکام دادگاه ها و تصمیمات دادسراها باید مکمل هم بوده و نباید اقدامات مئثر علیه مجرمین را خنثی کنیم.

صدور احکام قوی موضع مراجع قضایی را تقویت می کند

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه صدور احکام قوی موضع مراجع قضایی در مبارزه با جرایم را تقویت خواهد کرد، افزود: صدور رای محکم و بازدارنده از سوی دادگاه برای متهم، موجب تقویت دستگاه قضایی می شود.

جعفری دولت آبادی ضمن تاکید بر لزوم مقابله دادسرا و دادگاه با جرایم مهم اقتصادی، زمین خواری، جرایم امنیتی، جرایم علیه بهداشت عمومی و جرایم علیه اخلاق و عفت عمومی گفت: باید در برخورد با این جرایم با قدرت عمل کنیم تا متخلفان عزم جدی ما را در برخورد با این گونه جرایم احساس کنند.

دادستانی و محاکم باید در مقابله با مسائل خلاف اخلاق، همیار هم باشند

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود در رسیدگی به جرایم مرتبط با اخلاق و عفت عمومی گفت: در برخی موارد ماموران پلیس برای اخذ دستورات قضایی از دادسراها و دادگاه ها با مشکلاتی مواجه هستند.

دولت آبادی با اشاره به نظارت دادستان بر ضابطان، زندان ها و محاکم گفت: همکاران قضایی در محاکم تهران به این موضوع توجه کنند و اگر مشکلاتی را در عملکرد دادسرا مشاهده کردند، به دادستانی تهران اعلام کنند.

جعفری دولت آبادی افزود: در دادستانی تهران پنج دایره نظارت متمرکز در زندان ها ایجاد شده و دادیاران ناظر در زندان ها مستقر هستند. هم چنین در دادسرای عمومی و انقلاب تهران معاونت دفاع از کیفرخواست تشکیل شده که وظیفه ی آن پیگیری حضور نمایندگان دادستان در محاکم و ارایه گزارش جلسات دادگاه به دادستان است. دولت آبادی در این جلسه خواستار تشکیل کارگروه مشترک برای بررسی مشکلات اعلامی شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه با اشاره به لزوم تشکیل جلسات مشترک بین دادسراها و مجتمع های قضایی گفت: سرپرستان دادسراهای نواحی باید به طور منظم جلسات مشترکی را با سرپرستان مجتمع های قضایی داشته باشند تا با برگزاری این گونه جلسات به فهم مشترک برسیم.

وی تصریح کرد: اقدامات دادسرا و دادگاه باید مکمل هم باشند تا برخی از متخلفان نتوانند به اهداف خود برسند.

جعفری دولت آبادی اعلام کرد: برای حل مشکلات در تهران بزرگ باید در مورد مسائل مهم و مبارزه با جرایم به فهم مشترک برسیم و بروز برخی مشکلات کنونی، ناشی از فقدان یک فهم مشترک بین مراجع قضایی است.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب تهران در مورد پرونده تعرض به سفارت عربستان اعلام کرد شناسایی، دستگیری و تحقیق از متهمان ادامه دارد.

عباس پوریانی رئیس کل محاکم تهران نیز در این نشست اظهار داشت: به منظور رفع ایرادات و اشکالات موجود، باید جلسات مشترک در سطح سرپرستان نواحی دادسراها و روسای مجتمع های قضایی تشکیل شود.

وی برای تشکیل دادگاه های تخصصی در تهران اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه معاونان دادستان و برخی سرپرستان مجتمع های قضایی به طرح مسایل و مشکلات موجود پرداخته و راهکارهایی ارایه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز