خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:

پیشنهاد حذف" اعدام قاچاقچیان مواد مخدر" کار‌شناسی‌‌ نیست

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۵۲۸

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره پیشنهاد حذف اعدام قاچاقچیان، گفت: معتقدیم که در این مقطع و در پایان دوره مجلس پرداختن به این موضوع و این اظهارنظر‌ها (حذف اعدام قاچاقچیان) ‌براساس کار کار‌شناسی نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار مویدی (رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا) در نشست خبری خود درباره پیشنهاد حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر گفت: ما قصد ورود به این بحث را نداریم، البته نمایندگان محترم برای همین انتخاب شده‌اند که در موضوعات مختلف نظر دهند و برحسن اجرای قوانین نظارت داشته باشند.

پیشنهاد حذف اعدام قاچاقچیان مواد براساس کار کار‌شناسی نیست

وی با اشاره به اینکه ما با اظهار نظر، پیشنهاد و ارائه طرح مخالفت نمی‌کنیم افزود: معتقدیم که در این مقطع و در پایان دوره مجلس پرداختن به این موضوع و این اظهار نظر‌ها (حذف اعدام قاچاقچیان) ‌براساس کار کار‌شناسی نباشد، بحث مواد مخدر در کشور ما یک شمشیر دولبه است و لازم است کسانی که به عرصه مواد مخدر ورود پیدا می‌کنند در ابعاد مختلف کار کار‌شناسی انجام دهند و سپس موضوعات را رسانه‌ای کنند.

سردار مویدی با بیان این مطلب که به هر حال دوستان اظهار نظری در این خصوص کرده‌اند و نظر پلیس را درباره حذف این مجازات نخواسته‌اند، گفت: چنانچه نظر پلیس را بخواهند ما براساس وظیفه‌ای که داریم نظر صحیح خود را در وقت مناسب تقدیم می‌کنیم و چنانچه اظهار نظر‌ها در خصوص حذف اعدام قاچاقچیان استمرار یافت و صلاح‌دید فرمانده ناجا این بود که ما واکنش نشان دهیم نظرمان را اعلام خواهیم کرد.

کشف ۱۴۰ آشپزخانه تولید شیشه

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۴۰ آشپزخانه تولید ماده مخدر شیشه در ۹ ماهه اخیر خبر داد و گفت: تمامی عوامل در این آشپزخانه‌ها دستگیر شدند و ما نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش کشف آشپزخانه تولید شیشه داریم و این موید آن است که مردم به لحاظ حساسیتی که پیدا کرده‌اند همکاری خوبی با پلیس دارند.

چیزی درباره ورود هرویین چینی به کشور نشنیده‌ام

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه گفته می‌شود؛ هروئین چینی به کشور وارد شده است گفت: تا به امروز چیزی در این خصوص نشنیده‌ام و تمام موارد خاصی که قابل بیان باشد توسط مرکز آزمایشگاه مرجع ما اعلام می‌شود که در خصوص این ماده مخدر این آزمایشگاه چیزی به ما اعلام نکرده است.

سردار مویدی با اشاره به اینکه شاهد افزایش روانگردان‌ها در دنیا هستیم خاطرنشان کرد: البته اینکه شیوع روان‌گردان در کشور ما به صورت اپیدمی باشد این طور نیست.

وجود روان‌گردان‌های صوتی و دیجیتالی را تایید نمی‌کنم

رئیس پلیس مبارزه با  مواد مخدر در پاسخ به سوال دیگری وجود روان‌گردان‌های صوتی و دیجیتالی را رد کرد و گفت: با بررسی‌هایی که در این خصوص انجام شده چنین مواردی را تایید نمی‌کنم البته همچنان این موضوع در دستور کار ما است.

سردار مویدی با بیان این مطلب که آرزوی ما این است که به جامعه‌ای عاری از هرگونه مواد مخدر برسیم اظهار داشت: امروز یکی از تهدیدات جهانی مواد مخدر است؛ البته در بحث قیمت مواد مخدر ورود نمی‌کنم، اما با برخوردهایی که توسط ناجا صورت گرفته شاهد آن هستیم که میزان دسترسی و همچنین میزان قیمت ماده مخدر شیشه کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ستاد با پیگیری‌هایی که تاکنون داشته، امروز شاهد سازمان‌دهی نسبت خوبی در مقوله توزیع پیش‌ساز‌ها از گمرک گرفته تا سایر بخش‌ها هستیم؛ البته نتوانسته‌ایم راه را برای افرادی که پیش‌ساز تولید می‌کنند مسدود کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه بیشترین معتادان به سمت مصرف مواد مخدر سنتی حرکت می‌کنند عنوان کرد: البته مواد مخدر صنعتی نوجوانان و جوانان ما را مورد هدف قرار داده است.

نسل کراک در کشور رو به زوال است

سردار مویدی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تغییر الگوی مصرف مواد در سیستان و بلوچستان و مصرف کراک در این استان گفت: جغرافیای مواد مخدر متناسب با روحیه جامعه و افراد جامعه متفاوت است به طور مثال تهران با سیستان و بلوچستان از نظر منابع مالی و امکانات متفاوت است، اما این را می‌دانم که کراک در کشور ما به ندرت دیده می‌شود و واقعا نادر است به طوری که نسل کراک در کشور ما و کشورهای همچوار رو به زوال است.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی براینکه در تفاهم‌نامه‌ای که وزیر کشور با معاون سازمان ملل داشت قرار بر این شد که کمک ۲۰ میلیون دلاری برای مبارزه با قاچاق موادمخدر به ایران داده شود، آیا این اعتبار به ایران تزریق شده‌است، گفت: در یکی دوسال گذشته آقای رحمانی‌فضلی تلاش‌های خوبی در این راستا داشته‌اند و ما این اقدامات را به فال نیک می‌گیریم و یک توفیق برای دست‌اندرکاران مبارزه با مواد مخدر می‌دانیم؛ البته امیدواریم که در ادامه راه آن‌ها از تعهدشان منصرف نشوند این کمک ۲۰ میلیاردی جزو برنامه‌های سال ۲۰۱۶ است و هنوز به ایران داده نشده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره خرید تجهیزات کنترلی و سگ‌های مواد‌یاب همزمان با دوران پسا تحریم گفت: در بحث برجام به هر حال اقبال سایر کشور‌ها نسبت به گذشته در جهت همکاری بیشتر شده اما هنوز خروجی محسوسی نداشته است و امیدوارم موانع جزئی که در حال حاضر در خرید ابزار لازم پلیس داریم در دوران پساتحریم برطرف شود.

۱۵۰۰ عملیات در مناطق شرق و جنوب شرق برای مبارزه با مواد مخدر

سردار مویدی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه اخیر یگان رزمی و مرزبانی ناجا برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر با اطلاعات و آمادگی کامل ۱۵۰۰عملیات در مناطق شرق و جنوب شرق کشور انجام شده است، گفت: نسبت به سال گذشته عملیات‌ها ۱۹ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز