خبرگزاری کار ایران

وزیر ورزش و جوانان:

اعتقادی به ادغام دو مقوله ورزش و جوانان ندارم

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۶۰۲

وزیر ورزش و جوانان فت:: اعتقادی به ادغام دو مقوله ورزش و جوانان در یک وزارتخانه ندارم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گودرزی(وزیر ورزش و جوانان) در پاسخ به سخنان اعضای شورای شهر در رابطه با مسائل مختلف ورزش در شهر تهران با بیان اینکه امسال به عنوان سالی که باید سهمیه المپیک را به دست آوریم سالی حساس بوده و به اعتبارات زیادی برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی نیاز داریم، گفت: سال 94 سال مالی بسیار سختی بوده که امیدواریم با رفع اساسی تحریم‌ها گشایشی حاصل شود.

وی ادامه داد: در خصوص المپیک خیلی عقب نیستیم و در خصوص فعالیت رشته‌های المپیکی و اعتبارات آنها به جدیت پیگیر هستیم و این کار با همکاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دنبال می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه نارسایی‌های موجود در ورزش و آسیب‌های یک جامعه به یکباره  رخ نمی‌دهند که یکدفعه رفع شوند، گفت: این مشکلات رسوباتی است که از گذشته و به دلیل سوء مدیریت‌ها و محدودیت‌ها وجود داشته و ما را به شرایط امروزی رسانده است.

وزیر ورزش و جوانان با اظهار تاسف از اینکه در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دچار بلای خانمان‌سوز دوپینگ هستیم گفت: برای مقابله با این معضل افزایش زمان آموزش به ورزشکاران و ارائه آموزش‌های لازم برای آشنایی ورزشکاران با سموم مستهلک دوپینگ را در دستور کار داشته و همچنین افزایش برخورد انضباطی را مدنظر قرار داده‌ایم تا ورزشکاران مراقب آسیب‌های جدی که با دوپینگ به جسم و روان خود و نیز حیثیت ورزشی خود وارد می‌کنند، باشند که این امر باعث شده کاهش چشمگیری در این زمینه داشته باشیم.

وی  در خصوص مسئله ادغام دو موضوع ورزش و جوانان در یک وزارتخانه با تاکید بر اینکه قانونگذار صلاح دیده است که دو مقوله ورزش و جوانان را در کنار هم باشند گفت: من به این ادغام اعتقادی ندارم زیرا یکی از این دو مقوله مفهومی بوده و دیگری یک حرکت است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: مسائل جوانان جاذبه مسائل ورزشی را ندارد لذا ممکن است تحت تاثیر ورزش قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: تنها دو یا سه سال از مصوبه ادغام این دو نهاد می‌گذرد و باید دوره‌ای بگذرد تا نتیجه کار مشخص شود اما براساس بازخوردهایی که تاکنون به دست آورده‌ام می‌گویم این دو حوزه تفکیک شود بهتر است.

گودرزی با اشاره به اینکه قانونگذار 18 دستگاه را مستقیماً و 8 دستگاه را به صورت غیر مستقیم مکلف کرده که به موضوع جوانان بپردازند افزود: دراین میان کمترین نقش متعلق به وزارت ورزش و جوانان است و وزارتخانه تنها نقش هماهنگ‌کننده این دستگاه‌ها را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه ستاد ملی ساماندهی جوانان بیش از 10 جلسه برگزار کرده و معاونین دستگاه‌های ذیربط باید در این جلسات حضور داشته باشند اضافه کرد: مسئله هویت جوانان امری فرهنگی است که سازمان تبلیغات اسلامی و صداوسیما بیشترین تاثیر را بر آن دارند اما متاسفانه کمترین فعالیت را در این حوزه صداوسیما انجام می دهد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه باید انتظارات از وزارت ورزش با قوانین منطبق باشد در خصوص ورزش همگانی معلولان گفت: در سال‌های 93 و 94 مقرر شد 10 درصد از اعتبارات ورزش به ورزش همگانی اختصاص داده شود؛ که نتیجه‌  آن بود ؛ این 10 درصد باعث افزایش 11.4 درصدی ورزش همگانی شده است.

گودرزی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های ارزشیابی فدراسیون‌ها پرداختن به ورزش همگانی است گفت: جلسه خوبی با اعضای سازمان ورزش شهرداری داشتیم و قرار شد این ارتباط نزدیک‌تر شود.

وی همچنین در خصوص جایگاه ورزش در برنامه ششم توسعه تاکید کرد: برنامه‌های توسعه کلان و کلی بوده و شامل بسیاری از دستگاه‌ها می‌شود که باید ابتدا در دولت و سپس در مجلس تصویب شده و با عنوان قانون برنامه توسعه به مرحله اجرا برسد.

وی در خصوص فعالیت بخش خصوصی در پروژه‌های ورزشی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 4125 پروژه ناتمام در کشور داریم و بخش خصوصی می‌تواند در اتمام پروژه‌ها به ما کمک کند و ما نیز تخفیفات لازم را برای آنها در نظر می‌گیریم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رشد 3 درصدی بودجه وزارتخانه در مورد مسائل عمران و جاری گفت: این میزان به ویژه در اعتبارات جاری به صددرصد رسیده است.

وی افزود: در خصوص ورزشگاه‌هایی که استفاده غیر ورزشی می‌شود نظر من آن است که ورزشگاه باید کاربری ورزشی داشته باشد.

گودرزی با تاکید بر اینکه تا وقتی تصدی‌گری بر عهده دیگر است بهره‌برداری در اماکن ورزشی پایین می آید ادامه داد: مداخله بخش خصوصی، استفاده از اماکن ورزشی را افزایش می‌دهد. لذا ما به دنبال کاهش تصدی‌گری هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز