خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مناطق روستایی ریاست جمهوری:

روستا‌ها پایگاه اقتصاد مقاومتی هستند

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۶۱۶

معاون توسعه مناطق روستایی ریاست جمهوری گفت: قصد داریم با فعال‌سازی اقتصاد در روستا، اقتصاد کشور را فعال کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضوی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان وزارت کار و معاونت توسعه مناطق روستایی با بیان اینکه توسعه کشور باید از طریق فراهم کردن زمینه حضور موثر و فعال آحاد مردم فراهم شود گفت: همانگونه که پیروزی در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را مدیون حضور مردم هستیم پیروزی در جنگ اقتصادی نیز در گروی مشارکت و تاثیرگذاری مردم در این زمینه است.

وی ادامه داد: مردم روستاها در تولید نیازهای روزمره بیش از افراد سایر مناطق نقش دارند به گونه‌ای که امروز  ۵ .۹۳ درصد گندم مصرفی کشور در روستا‌ها تولید می‌شود. همچنین تولید ۸۰ درصد گوشت دامی مورد مصرف مردم در روستا‌ها صورت می‌گیرد.

معاون توسعه مناطق روستایی ریاست جمهوری با تاکید براینکه روستا‌ها پایگاه اقتصاد مقاومتی بوده و دارای ارزش تاریخی و فرهنگی هستند بر لزوم حفظ روستا‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه قرار است؛ رشد اقتصادی کشور ۷۰ درصد باشد افزود: وزیر اقتصاد عنوان کرده برای این میزان رشد به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است.

رضوی خاطر نشان کرد: اگر مردم را در فعالیت‌های اثرگذار اقتصادی و در مدیریت فعالیت‌ها دخالت دهیم بیش از نیمی از این مبلغ توسط مردم جمع می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی روستائیا با نگاه درون‌زایی پروژه‌ها را تعریف کنند پایداری توسعه اقتصادی در روستا‌ها فراهم می‌شود.

رضوی با اشاره به طرح اشتغال در ۹ استان کشور با همکاری صندوق کارآفرینی امید گفت: اگر این ۹ استان تا آخر سال به خوبی کار کنند یقینا این طرح را سال آینده به ۳۱ استان کشور تسری خواهیم داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سعی می‌کنیم در دهه فجر تعدادی از شرکت‌های روستایی را به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز