خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز مدیریت شبکه اعلام کرد:

بهره گیری از ظرفیت ۱۸۰ هزار داوطلب سلامت برای ترویج خودمراقبتی

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۷۸۹

با توجه به نقش موثر این داوطلبان در ارتقای سواد سلامت جامعه استفاده از ظرفیت بیش از ۱۸۰ هزار داوطلب سلامت در ترویج خودمراقبتی استفاده می‌شود.

 به گزارش ایلنا، قائم مقام معاونت بهداشت و رییس مرکز مدیریت شبکه ضمن اعلام این خبر افزود: توانمندسازی مردم برای خودمراقبتی یکی از مکانیسم های اصلی برای افزایش مسئولیت پذیری چامعه در تامین سلامت خود، خانواده و جامعه است.

ناصر کلانتری با بیان این مطلب در نشست تخصصی کارشناسان مسئول برنامه جلب مشارکت های مردمی، گفت: قطعا در این افزایش مسئولیت پذیری مردم، همیاری و همکاری سازمان های دولتی و جلب محیط های حامی سلامت نقش مهمی دارد.

وی افزود: در واقع بدون داشتن جاده سالم و ایمن، هوای پاک و مواردی از این دست که تامین آنها در دست سازمان های ذیربط در امر سلامت و توسعه است نمی توانیم سلامت مردم را تامین کنیم.

وی بیان داشت: توسعه مشارکت یکی از راهکارهای شناخته شده برای دستیابی عدالت در سلامت است و بی عدالتی اجتماعی بر نزول سطح سلامت و رفاه مردم موثر است.

کلانتری ادامه داد: باید در نظام سلامت فضای مشارکت مردم فراهم شود زیرا ارتقای مشارکت مردم در برنامه ها تعهد آنان را نسبت به اجرای برنامه بالا برده و مردم با احساس خودکارآمدی بر سلامت فرد، خانواده و جامعه شان اثرگذار می شوند.

رییس مرکز مدیریت شبکه بیان کرد: همچنین لازم است در نظام سلامت از ظرفیت خیرین و واقفین، داوطلبان متخصص در ادارات و سایر بخش های جامعه کمک بگیریم.

قائم مقام معاونت بهداشت گفت: برنامه داوطلبان سلامت یکی از استراتژی های اثربخش و کارآمد نظام سلامت در جلب مشارکت مردم است. نتایج بررسی ها ملی بیانگر اینست که فعالیت این داوطلبان با درجه اطمینان بالاتر موجب ارتقای شاخص هایی از جمله مراقبت از کودکان زیر 5 سال، مراقبت های دوران بارداری و سلامت باروری زنان شده است.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به نقش موثر این داوطلبان در ارتقای سواد سلامت جامعه استفاده از ظرفیت بیش از 180 هزار داوطلب سلامت در ترویج خودمراقبتی هدف برگزاری این نشست است که امیدواریم محقق شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز