خبرگزاری کار ایران

مشاور فرمانده ناجا:

بهره‌برداری از تولیدات علمی ناجا مغفول مانده‌است

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۱۹۷

مشاور فرمانده ناجا با اشاره به اینکه امروزه تولیدات علمی ناجا جهانی است، از عدم تبدیل منابع علمی پلیس به دانش انتقاد کرد و گفت: ‌ ناجا منابع علمی بسیار خوبی دارد و موفقیت‌های زیادی هم کسب کرده است اما هیچ کدام تبدیل به تولید دانش نمی‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار بهرام نوروزی با بیان اینکه باید برای مدیریت دانش، منابع تولید کرد، اظهار کرد: دانش باید تولید شود و پس از آن، تبدیل به آموزش و پس از آموزشی شدن، مهارتی شود در این صورت است که آموزش می‌تواند کاربردی شود.

وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای کیفیت مدیریت دانش هستیم، ادامه داد: ما مدیریت دانش را برای مهارت‌هایمان خواستاریم بنابراین مهارت‌ها باید افزایش پیدا کنند.

مشاور فرماندهی ناجا تصریح کرد: برای ماموریت‌ها و کاربرد‌هایمان باید این حلقه مفقوده را به هم وصل کنیم؛ مثلاً سال گذشته بیش از ۵۰ کارگاه آموزشی در استان‌ها، دانشگاه‌ها و... برگزار کردیم . هدف ما از این کار به روز کردن کارکنان سازمان است. کارکنان در ابتدا باید با حوادث و وقایع روز آشنا شوند و در ‌‌نهایت آموزش دهند.

مشاور فرماندهی ناجا گفت: آموزش در سه مرحله، توسط معاونت آموزش، دانشگاه، مراکز آموزشی و مجتمع‌های آموزشی زیر نظر معاونت تربیت و آموزش ناجا انجام می‌شود؛ این امر نوعی پویا شدن است و اساتید به دنبال منابع قدیمی و کپی کردن نباشند.

وی با اشاره به اینکه امروزه تولیدات علمی ناجا جهانی است، بیان داشت: متأسفانه از این تولیدات بهره برداری کمی می‌شود.

نوروزی گفت: ناجا منابع علمی بسیار خوبی دارد و موفقیت‌های زیادی هم کسب کرده است اما هیچ کدام تبدیل به تولید دانش نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح از ناجا خواستار شده که ۷۰ درصد آموزش‌ها را کاربردی و مهارتی کنند؛ براین اساس باید تغییر نگرش داد و رویکرد‌ها را در تولید امور علمی برابر‌‌ همان مقدار از درصد و یا حداقل تا ۵۰ درصد تحقق بخشید.

مشاور فرماندهی ناجا در پایان تأکید کرد: اگر بخواهیم سناریوهای ارائه شده در کارگاه‌های آموزشی را مقاله کنیم هیچ یک از اساتید آن را به عنوان یک مقاله نمی‌پذیرند چراکه معتقدند ما به عنوان منبع منظور نمی‌شویم و در نتیجه محققان هم دیگر به دنبال بحث علمی نمی‌روند بنابراین باید رویکرد‌ها را عوض کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز