خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

رویکردهای بنیاد شهید با برنامه‌های تحولی و نوآوری محقق شده است

asdasd
کد خبر : ۳۳۸۴۴۷

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رویکردهای بنیاد شامل ایجاد آرامش در جامعه ایثارگری و بنیاد، تعامل با سایر دستگاه‌ها و تلاش روزافزون برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برنامه‌های تحولی و نوآوری محقق شده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در افتتاحیه دومین همایش فصلی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امیدواریم بهره‌برداری از مسائل مطرح در این همایش یک‌روزه در تعالی و رشد بنیاد و رسیدن به اهداف مدنظر مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در طول 37 سال گذشته با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو بوده است گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مخالفت عده‌ای با آن آغاز شد و این افراد شروع به ضربه زدن به انقلاب اسلامی کردند که ترور شخصیت‌ها و جنگ نابرابر و تحمیلی از جمله مخالفت‌ها به شمار می‌آید که البته با وجود حصر اقتصادی و هجمه‌های فرهنگی، انقلاب اسلامی توانست با موفقیت به راه خود ادامه داده و به اهداف خود برسد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دو عامل رهبری و اتحاد جامعه عوامل مهم خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

معاون رییس جمهور با اشاره به پشت سر گذاشتن یک سال سخت در کشور و روبه‌رو شدن با مشکلات داخلی و خارجی گفت: مردم ما همواره در مقابل تحریم‌ها و مشکلات مقاومت کرده‌اند و در حال هزینه کردن برای انقلاب هستند؛ دولت نیز سعی دارد با توجه به هدایت‌های مقام معظم رهبری و با در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی گام‌هایی در جهت رفع مشکلات موجود بردارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اجرایی شدن برجام و حل مشکلات هسته‌ای ایران گفت: ما شاهد بودیم مخالفت‌هایی علیه برجام شکل گرفت و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی که خود را پایتخت کشورهای اسلامی و خادم حرمین می‌دانستند مخالفت‌های زیادی با این مسئله کردند؛ ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی، ایجاد جدایی بین شیعه و سنی، به هم ریختن امنیت کشورها با ایجاد داعش و در نهایت به شهادت رساندن شیخ نمر از جمله مسائلی است که پیش آمده است.

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مانند سال‌های قبل مشکلات را پشت سر بگذاریم مهم‌ترین مسئله اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری است. حفظ  وحدت در جامعه، حمایت از دولت قانونی و مورد تأیید رهبری و رعایت اقتصاد مقاومتی با الگوی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری باید همواره مدنظر قرار گیرد تا بتوانیم با استفاده از امکانات موجود بر مشکلات فائق

معاون رییس‌جمهور اظهار داشت: انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی که در آستانه برگزاری آن هستیم برای کشور ما بسیار مهم است و همه باید در بنیاد ضوابط تعیین شده در این خصوص را رعایت کنند.

وی با تأکید بر جلوگیری از شکل‌گیری توطئه بین شیعه و سنی گفت: اصل این موضوع از سوی عده‌ای که با اسلام مخالف هستند شکل گرفته و هدف از آن زشت جلوه دادن چهره اسلام است؛ ما نیز باید با آگاهی دادن به جامعه ایثارگری و عمل به هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری در پشت سر گذاشتن این چالش‌ها بکوشیم.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه ادامه داد: نظرات بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه ششم توسعه اخذ شده و ما باید دست در دست هم مسائل مربوطه را اجرا کرده و با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های موجود موجب شکوفایی جامعه ایثارگری و بنیاد شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی افزود: رویکردهای بنیاد شامل ایجاد آرامش در بنیاد و جامعه ایثارگری، تعامل با سایر دستگاه‌ها و تلاش روزافزون با برنامه‌های تحولی و نوآوری محقق شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تشکیل دبیرخانه شورای عالی ترویج این فرهنگ گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت ماندگار شود کشور ما بیمه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد با اشاره به ابراز رضایت مقام معظم رهبری از برنامه‌های روز شهید گفت: برنامه‌های روز شهید در دو سال اخیر پررنگ‌تر شده است و بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده شناخت مردم از این روز در دو سال گذشته از یک درصد به 17 درصد و از 17 به 36 درصد در سال گذشته رسیده است و ما باید بکوشیم این شناخت را افزایش داده و به بالای 50 درصد برسانیم.

وی اظهار داشت: ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری باید به‌دقت پیگیری شود، گام برداشتن در زمینه مسائل اردویی ایثارگران، ساخت و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی ورزشی و توان‌بخشی ایثار در استان‌ها، رعایت انضباط مالی و پیاده کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت استانی برای تکمیل ساماندهی گلزار شهدا، رسیدگی به اشتغال ایثارگران، حل مسائل سلامت ایثارگران و همچنین رسیدگی به مسائل حقوقی ایثارگران باید بیش‌ازپیش در بنیاد مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به گام برداشتن در بعد معنویات و رسیدگی به کارکنان بنیاد و جامعه هدف گفت: اهمیت دادن به برگزاری نماز جماعت، برپایی دوره‌های قرآنی و مدنظر قرار دادن اعتقادات اسلامی در بنیاد باید رعایت شود چراکه مسئله اعتقادی عامل موفقیت انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

وی تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در همه زمینه‌ها سرآمد باشد چرا که بنیاد افضل نهادها است و به والاترین و وارسته‌ترین انسان‌ها، شهدا و ایثارگران که ما همواره مدیون آن‌ها هستیم وابستگی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز