خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان انتقال خون تاکید کرد:

افزایش همکاری با شرکت‌های معتبر اروپایی

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۰۱۹

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: این سازمان به توسعه بازار منطقه‌ای تامین تجهیزات و اقلام مورد نیاز طب انتقال خون تاکید دارد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر‌پور فتح اله در دیدار با گروه سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات و تولید تجهیزات پزشکی از کشور فرانسه افزود: ایران در منطقه مدیترانه شرقی با ۴۰۰ میلیون جمعیت، در زمینه علمی پژوهشی طب انتقال خون، مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی است و از موقعیت علمی آموزشی ممتازی برخوردار است که نقش ایران را در بازار منطقه‌ای تولیدات و محصولات و تجهیزات طب انتقال خون برجسته و شاخص می‌سازد.

وی خاطر نشان کرد: قراردادی که با شرکت ماکو فارمای فرانسه برای تولید ۱۰ میلیون کیسه خون داریم نیز با هدف بازار منطقه‌ای کیسه خون است که ضمن استاندارد بالای اروپا تولید کیسه خون با قیمت تمام شده بسیار مناسبی به دست می‌آید.

مدیر عامل سازمان انتقال خون، ایران را هفدهمین کشور پر جمعیت دنیا دانست که ظرفیت همکاری مناسبی برای سرمایه گذاری و انتقال علم و تکنولوژی در زمینه طب انتقال خون دارد.

وی شاخص ابتلا به هپاتیت B و C و اچ آی وی را در اهدا کنندگان خون یک دهم فراوانی میزان این آلودگی‌ها در جامعه دانست و گفت: ایران با بالا‌ترین استانداردهای جهانی برای پالایش قراردادی پلاسما سالانه ۲۰۰ هزار لیتر پلاسما تولید می‌کند که ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار لیتر پلاسما را داریم و هدف آینده ما رسیدن به رقم ۶۰۰ هزار لیتر است.

وی با تاکید بر اینکه پلاسمای ایرانی از سالم‌ترین پلاسماهای دنیا است گفت: برای پالایش قراردادی پلاسما ظرفیت کار با کشورهای دیگر را نیز داریم و هدف ما راه اندازی پالایشگاههای فرآوری پلاسما در کشور است.

وی پالایش قراردادی را در ایران سبب ذخیره سالانه ۱۱ میلیون دلار بودجه دانست.

نماینده هیات اعزامی از فرانسه نیز ضمن تشکر از توضیحات مبسوط مدیر عامل و ایجاد زمینه بازدید و همکاری با این کشور گفت: ما علاقه زیادی به سرمایه گذاری در مورد سلولهای بنیادی و تحقیقات و پژوهشهای طب انتقال خون داریم و مرکز نو آوری سازمان می‌تواند امکان خوبی برای توسعه دانش و پژوهش طب انتقال خون و همکاری‌های مشترک فراهم کند.

گفتنی است، صبح امروز گروه سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات و تولید تجهیزات پزشکی از کشور فرانسه ضمن دیدار با رییس سازمان انتقال خون از بخشهای مختلف این سازمان بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز