خبرگزاری کار ایران

رییس کنگره اخلاق پزشکی تاکید کرد:

لزوم فعال شدن انجمن‌های پزشکی برای ارتقا اخلاق پزشکی

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۹۷۶

رییس کنگره اخلاق پزشکی لزوم بر فعال شدن انجمن‌های پزشکی برای ارتقا اخلاق پزشکی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ باقر لاریجانی در نشست خبری چهارمین کنگره بین المللی اخلاق پزشکی ایران با اشاره به برگزاری این کنگره از روز سه شنبه ۶ بهمن ماه جاری گفت: البته در گذشته نیز کنگره‌هایی در خصوص اخلاق پزشکی برگزار شده بود، ولی از سال ۸۹ طبق هماهنگی که با وزارت بهداشت داشتیم؛ تصمیم گرفته شد که این کنگره به صورت سالیانه برگزار شود.

وی ادامه داد: این کنگره با محوریت اخلاق حرفه‌ای از نظر تا عمل برگزار می‌شود و از تنوع موضوعات برخوردار است به طوریکه هم مباحث اخلاق پزشکی در حوزه آموزش پزشکی، اخلاق حرفه‌ای، اخلاق در ارایه خدمات و پژوهش‌ها و سیاست گذاری حوزه سلامت، اخلاق بیمارستانی وعدالت در سلامت، بیمه‌های سلامت... در این کنگره مطرح خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار هنری در چهارمین کنگره اخلاق پزشکی اظهار کرد: این نوآوری توسط مرکز تحقیقات پزشکی برگزار شده است و کتاب آن هم چاپ شده و در روز‌های برگزاری کنگره توزیع خواهد شد.

رییس چهارمین کنگره اخلاق پزشکی با بیان اینکه این کنگره ۲۰ امتیاز باز اموزی و حداکثر امتیاز فرهنگی را دارد گفت: نشست‌های مختلفی از جمله نشست اخلاق داروسازی و چالش‌های اخلاق پرستاری در این کنگره برگزار می‌شود.

لاریجانی در ادامه این نشست با اشاره به برخی مشکلات در حوزه اخلاق پزشکی در کشور گفت: روزانه میلیون‌ها خدمت پزشکی در کشور انجام می‌شود که با رابطه خوب بین پزشک و بیمار همراه است اما در برخی از قسمت‌های گروه‌های پزشکی چالش‌هایی در زمینه اخلاق پزشکی وجود دارد که به نظر می‌رسد با فعال شدن کد‌ها و چار چوب‌هایی در انجمن‌های پزشکی بتوان بخشی از این مسایل را حل کرد.

وی با اشاره به وجود برنامه‌هایی جهت تربیت phd و فلوشیپ اخلاق پزشکی اظهار کرد: امیدورایم بتوانیم در این حوزه فعال‌تر کار کنیم و هم در حوزه فعالیت بیمارستانی و هم بالینی این رشته را گسترش دهیم که افرادی که آموزش می‌بینند بتوانند سفیران اخلاق در رشته‌های مختلف و گرو‌های مختلف در بیمارستان‌ها باشند.

همچنین در ادامه این نشست علیرضا پارساپور دبیر علمی کنگره اخلاق پزشکی با اشاره به اینکه چهارمین دوره این کنگره بعد از دو سال وقفه برگزار می‌شود، گفت: این دوره از کنگره با همکاری سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه چهارمین کنگره اخلاق پزشکی از نظر میزان مشارکت بی‌نظیر است، گفت: دانشگاه‌های مختلف، فرهنگستان علوم پزشکی و مجموعه‌های مختلف پزشکی در این کنگره همکاری و مشارکت داشته‌اند که این نتیجه فعالیت جدی شورای عالی اخلاق در حمایت از این همایش است.

وی در ادامه با بیان اینکه: ۸۶۴ مقاله به دبیر خانه کنگره رسیده است که تعداد مقالات پذیرفته شده از این میان ۱۶۰ مقاله بوده است اظهار کرد: این کنگره ۲۱سخنران کلیدی مدعو ۲۴ نشست را در برنامه خود قرار داده است.

وی ادامه داد: از کل نشست‌هایی که برگزار می‌شود ۱۹ نشست تخصصی و ۵ تا نیز عمومی است و البته نشست‌هایی نیز به صورت ویژه در خصوص اخلاق داروسازی و اخلاق پرستاری برگزار می‌شود.

وی از برگزاری ۴ نشست دانشجویی و ۹ کارگاه اموزشی به عنوان دیگر برنامه‌های کنگره اخلاق پزشکی نام برد و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم چهارمین کنگره اخلاق پزشکی ادغام این کنگره در کنگره سالیانه اخلاق پرستاری است که نشانه هم افزایی هر چه بیشتر این گروه‌ها در ارتقا اخلاق پزشکی در کشور خواهد بود.

در ادامه نشست خبری چهارمین کنگره بین المللی اخلاق پزشکی دکتر احسان شمسی کوشکی دبیر اجرایی کنگره گفت: میزان مشارکت علمی در این کنگره بسیار چشمگیر بوده است و این مساله نشان دهنده این است که اخلاق پزشکی و موضوعات مرتبط با ان در سال‌های اخیر از حساسیت بالایی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این کنگره بتواندپاسخگوی نیاز‌ها و سوالات مردم باشد اظهار کرد: امروز صبح ثبت نام در سایت کنگره متوقف شده است و تا امروز ۲هزار و ۵۰۰ نفر برای شرکت ثبت نام کرده‌اند که از این بین ثبت نام ۲ هزار نفر قطعی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز