خبرگزاری کار ایران

مولاوردی خبر داد:

افتتاح مرکز معاضدت قضایی و حقوقی زنان و خانواده در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۵۶۱

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از افتتاح مرکز معاضدت قضایی و حقوقی زنان و خانواده در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهین‌دخت مولاوردی در نشست خبری خود که به مناسبت اعلام برنامه‌های دهه فجر سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: امسال مراسم دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب از اهمیت دو چندانی برقرار است، زیرا اکنون کشور آماده ورود به دوران اجرای برجام است و امیدواریم که برنامه‌ریزی‌ها در این شرایط هر چه بیشتر ما را به تحقق اهداف، برنامه‌ها و وعده‌های دولت نزدیک کند.

وی افزود: همچنین امسال در نیمه راه چشم‌انداز بیست‌ساله نظام قرار داریم که باید فرصت را برای بازخوانی شرایط موجود و فاصله‌ها با وضعیت مطلوب مغتنم بشماریم. همچنین در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه هستیم و امیدواریم که این برنامه در پنج‌سال آتی ما را به تحقق توسعه متوازن نزدیک کند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در سی و هفت سال گذشته حوزه زنان و خانواده دستخوش فراز و نشیب‌ها و گاهی سلایق مختلف بوده‌است اظهار کرد: به رغم تمامی پیشرفت‌ها و به برکت انقلاب اسلامی هر چند که شاهد دستاوردهای زیادی در حوزه زنان و خانواده هستیم اما همچنان تحت تاثیر توسعه متوازن قرار داریم که حوزه زنان و خانواده نیز از این مسئله مستثنی نیست و از این توسعه نامتوازن رنج می‌برد.

مولاوردی گفت: نقش زنان در مبارزات پیش از انقلاب، در انقلاب و اجتماعات عظیم و میلیونی آن سال‌ها و همچنین حماسه‌های سیاسی بعد از انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست و اکنون که در آستانه ورود به دوران رفع تحریم‌ها، مهم‌ترین چالش کشور چالش اقتصادی است انتظار داریم؛ از ظرفیت زنان برای خلق حماسه اقتصادی نیز غفلت نشود و از این ظرفیت بزرگ در مسیر تعالی و توسعه کشور استفاده شود.

معاون رئیس‌جمهور در ارتباط با برنامه‌های کمیته زنان دهه فجر اظهار کرد: روز هفدهم بهمن ماه با عنوان انقلاب، تحکیم بنیان خانواده، جوانان و سبک زندگی ایرانی اسلامی نامگذاری شده است البته برنامه‌های ما تنها متمرکز به این روز نیست و تلاش می‌کنیم که در تمامی این ایام به یادآوری آرمان‌های انقلاب و میزان تحقق آن‌ها به ویژه در حوزه زنان و خانواده بپردازیم و بر جایگاه زنان براساس اسناد بالادستی نظام و نقش و تاثیر آن‌ها تاکید کنیم و در ‌‌نهایت به ارزیابی و بازخوانی وضعیت زنان بپردازیم.

رئیس کمیته زنان دهه فجر اظهار کرد: اهم اقدامات کمیته زنان و خانواده دهه فجر عبارت است از برگزاری جشن، همایش واطلاع‌رسانی که در مجموع ۷۶ هزار و ۳۷ برنامه را در بر می‌گیرد که بیشترین برنامه‌ها متعلق به سازمان بسیج جامعه زنان، وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش است و در میان استان‌ها نیز استان فارس در این زمینه پیش‌رو است.

مولاوردی تصریح کرد: هفتم بهمن‌ماه افتتاحیه بازارچه خیریه وزارت امور خارجه را در برنامه داریم، یازدهم بهمن در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام مشارکت می‌کنیم و سیزده بهمن ماه به منظور آشنایی با وضعیت زنان شاغل در صنعت هواپیمایی از شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور بازدید خواهیم کرد.

وی با اشاره به اختتامیه اولین دوره علمی توانمند سازی زنان در عرصه بین‌الملل در ۱۵ بهمن‌ماه گفت: دومین همایش ملی اعتدال، زنان و توسعه ۱۷ بهمن با حضور مقامات عالی‌رتبه کشور برگزار می‌شود و سپس در ۱۹ بهمن‌ماه نشست منطقه‌ای شبکه سمن‌ها را در کهکیلویه و بویراحمد خواهیم داشت.

معاون رئیس‌جمهور اظهار کرد: همچنین در ایام دهه فجر تالار تخصصی منابع زنان و خانواده در کتابخانه ملی افتتاح می‌شود علاوه بر آن افتتاح مرکز معاضدت قضایی و حقوقی زنان و خانواده را در سیستان وبلوچستان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: برگزاری دومین مرحله مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان، افتتاح ظرفیت جدیدی در سامانه پیامکی ۱۰۱ در راستای تحقق برنامه‌های خانواده سالم و پایدار و دیدار از خانواده‌های ایثارگران و شهدای زن از دیگر برنامه‌های ما در دهه فجر خواهد بود.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر در  آستانه برگزاری انتخابات مجلس هستیم و بسیاری از زنان ما به پیروی از دیدگاه بنیان‌گذار انقلاب که عنوان کرده بودند زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت داشته باشند؛ در این انتخابات شرکت کردند. امید داریم با تدابیر اتخاذ شده انتخاباتی با  مشارکت حداکثری و در فضایی رقابتی همراه با با شور و نشاط سیاسی داشته باشیم.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز