خبرگزاری کار ایران

جهانگیر خبر داد:

طرح کاهش هدفمند جمعیت زندانیان در دستور کار

رئیس سازمان زندان‌ها از در دستور کار قرار گرفتن طرح کاهش هدفمند جمعیت زندانیان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر جهانگیر درحاشیه بازدید از زندان‌مرکزی بندرعباس اظهارداشت: طرح کاهش هدفمند جمعیت زندانیان با در نظر گرفتن 4 ظرفیت فقهی، قانونی، مدیریتی و اجتماعی تدوین‌شده که اجرای کامل آن منوط به همکاری تمامی نهادها و ارگان‌های ذیربط است.

جهانگیر تصریح کرد: وقتی صحبت از کاهش جمعیت زندانیان می‌شود منظور کاهش هدفمند زندانیان است که این یک پروسه گسترده شامل انجام اقدامات پیشگیرانه، بازنگری در قوانین و استفاده از ظرفیت‌های قانونی، استفاده از مجازات‌های جایگزین، حمایت از خانواده‌های زندانیان و توسعه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح‌های مختلفی برای کاهش جمعیت زندانیان آماده شده که در آینده‌ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه‌قضاییه بیان داشت: حبس‌الکترونیکی و حبس در منزل از جمله این طرح‌ها است که اقدامات مطالعاتی و همچنین اجرای آزمایشی آن انجام و به زودی مورد اجرا قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به طرح خروج زندان‌ها از شهرها نیز اشاره کرد و گفت: خروج زندان‌ها از شهر مستلزم تامین اعتبارات لازم است که امیدواریم در برنامه ششم توسعه اعتبار خروج زندان‌ها از حریم شهرها انجام شود.

جهانگیر با اشاره به فعالیت‌های گسترده اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها گفت: هدف این برنامه‌ها بازاجتماعی‌کردن زندانیان است و ما تلاش می‌کنیم ضمن اصلاح شخصیت زندانیان با ارائه آموزش‌های شغلی زمینه را برای ورود آنان به چرخه اشتغال در جامعه فراهم کنیم. براساس آمارها، حدود 230 هزار نفر در زندان های کشور در حبس به سر می‌برند.

جهانگیر شرکت در جمع دادستان‌های کل کشور به هرمزگان سفرکرده همایش سراسری دادستان‌های کل مراکز استان روز پنجشنبه هشتم بهمن‌ماه در شهر بندرعباس برگزار شود.

کد خبر : ۳۴۲۰۹۶