خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر آموزش و پرورش خواستار شد:

تبیین سند تحول آموزش و پرورش از سوی دانشگاه فرهنگیان

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۴۴۲

مشاور وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که اجرای سند تحول بنیادین، تکلیف اصلی آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه است، گفت: دولت یازدهم بر اجرایی شدن سند تحول بنادین آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف عزم جدی دارد.

به گزارش ایلنا، رضا مددی در نشست هم اندیشی عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس که درمحل پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزارشد، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان با بستر سازی فرهنگی وتبیین اهداف می‌تواند در زمینه اجرایی شدن سند تحول بنیادین نقش‌آفرین باشد.

وی برظرفیت‌سازی، فرهنگ‌سازی، توانمند سازی و پذیرش اجتماعی درجهت هدایت جامعه به سوی تحقق سندتحول بنیادین درآموزش وپرورش اشاره کرد و افزود : نمی توان برای تحقق این سند وضع کنونی را رها کرد بلکه باید بافراهم کردن بسترهای آن دربعد ظرفیتی و با استفاده از فرهنگ‌سازی درجامعه و توانمندسازی نیروی انسانی زمینه تحقق این سند رافراهم کرد.

 رئیس ستاد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود : تحقق سند تحول بنیادین نیاز به تغییرات گوناگون در درون نظام آموزشی و نیز در فضای بیرون دارد که باید در جهت نیل به اهداف سند ، حمایت‌های لازم کسب شود.

 مددی با اشاره به نقش دانشگاه فرهنگیان دراجرایی شدن سندتحول بنیادین گفت: دانشگاه فرهنگیان با بستر سازی فرهنگی می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد و به همه افراد ذینفع در فرایند تحول از معلم تا سیاست‌گذار و برنامه‌ریزبه تناسب نقش؛ پیام‌های سند را منتقل کند.

 وی درادامه تبیین سندو اهداف آن را ازسوی دانشگاه فرهنگیان خواستار شد وگفت : دانشگاه فرهنگیان باید ظرفیت علمی خود را برای اجرای این سند اختصاص داده و اهداف آن را به متقاضیان به شکل مطلوب ارائه کند.

 مشاور وزیر آموزش و پرورش باتاکید بر عزم جدی دولت یازدهم بر اجرایی شدن ابعاد سند تحول در حوزه‌های مختلف افزود: اجرای سند تحول، تکلیف اصلی آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه است که در دولت قبل با تغییر ساختار آموزشی و کتب درسی آغاز شد.

 مددی ادامه داد: فرهنگ‌سازی در زمینه ی اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش به صورت جدی انجام نشده و باید با برگزاری دوره‌های توجیهی به جامعه معلمان اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز