خبرگزاری کار ایران

نجات 7 کوهنورد سرمازده پس از 6 ساعت تلاش و جست‌وجو

asdasd
کد خبر : ۳۴۲۵۷۹

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان تفرش از انجام عملیات 6 ساعته جست‌وجو برای نجات جان 7 کوهنورد گم‌شده در ارتفاعات کوه امجک خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ مجید حسین جمال با اشاره به انجام 6 ساعت عملیات شبانه برای نجات جان 7 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کوه امجک واقع در ۶۳ کیلومتری شمال غرب تفرش گفت: ساعت 22 روز جمعه؛ نهم بهمن‌ماه، خبری مبنی بر گم‌شدن 7 کوهنورد در ارتفاعات کوه امجک به مرکز هماهنگی و کنترل عملیات اضطراری جمعیت هلال‌احمر اعلام شد که به‌محض دریافت موقعیت حادثه و هماهنگی‌های لازم، نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

حسین جمال افزود: کوهنوردان پس از پیمایش غار امجک و بیرون آمدن از غار با تاریکی شب روبرو شده بودند و به دلیل عدم تجربه کافی، سرمای هوا، گم کردن مسیر و سایر اعضای تیم، دچار مشکل شدند.

وی تصریح کرد: پس از تماس تلفنی و درخواست کمک کوهنوردان، بلافاصله گروه کوهستان جمعیت هلال‌احمر شهرستان تفرش متشکل از 5 نفر امدادگر و یک دستگاه خودروی کمک دار به منطقه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تفرش ادامه داد: پس از ۶ ساعت عملیات جست¬وجو و نجات در یکی از دیواره‌های دره سلطان امجک دو نفر از کوهنوردان که دچار سرمازدگی، هیپوترمی و ضعف و بی‌حالی شدید شده و در وضعیت نامناسب روحی و جسمی قرارگرفته بودند، پس از انجام اقدامات درمانی به پایین کوه و سپس به مرکز درمانی انتقال داده‌شده و 5 نفر از حادثه دیدگان دیگر که مسیر را گم‌کرده بودند اسکان اضطراری داده شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز