خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی وضعیت جوی روزهای آینده؛

ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز/ دمای هوا فردا افزایش می یابد

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۸۶۵

امروز چهارشنبه با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق، به تدریج در مناطق شمال شرق کشور بارش برف و باران رخ می‌دهد.

به گزارش ایلنا، براساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیشیابی هواشناسی، از بعدازظهر دیروز سه شنبه با ورود سامانه بارشی پرفشار سرد از شمال غرب به کشور، ابتدا شمال غرب و به تدریج از اوایل شب گذشته تا اواسط امروز چهارشنبه در سواحل شمالی کشور سبب بارش باران و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف و کاهش نسبی دما می شود.

همچنین امروز چهارشنبه با حرکت سامانه بارشی به سمت شرق، به تدریج در مناطق شمال شرق کشور نیز بارش برف و باران رخ می دهد.

شاخه جنوبی این سامانه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در جنوب و جنوب شرق فعال است که سبب وزش باد، بارش باران پراکنده و در ارتفاعات بارش برف می شود.

به سبب نفوذ توده هوای سرد به عرض های شمالی، امروز دمای هوا بین 6 تا 10 درجه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کاهش خواهد یافت. فردا پنجشنبه دمای هوا مجددا افزایش خواهد یافت.

اواخر سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود همچنین امروز و پنج شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

چهارشنبه بعدازظهر در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و شرق سمنان سرعت وزش باد شدید پیش بینی می شود.

چهارشنبه و پنج شنبه وزش باد شدید در هرمزگان، شرق کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق یزد و شرق و جنوب فارس در پاره ای نقاط سبب کاهش دید افقی و گردوخاک می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز