خبرگزاری کار ایران

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

فرهنگ ایثار و شهادت موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۱۴۶

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه شهادت اوج فداکاری و ایثار است، گفت: پیروزی مردم و امام خمینی (ره) به‌عنوان یک روحانی با معنویت در مقابل قدرت بلامنازع شاهنشاهی در سال ۵۷ به دلیل ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی ملت ایران بود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی در چهارمین روز از دهه مبارک فجر و روز «انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت» همزمان با روز پنجشنبه، ۱۵ بهمن ماه ۹۴ با حضور در برنامه تلویزیونی «پیشخوان خبر» با تبریک ایام الله دهه فجر بر تمام فجرآفرینان، گفت: هموطنان ما برای دفاع از منافع کشور و همنوعان خود، از جان خود گذشتند؛ ما نیز باید بکوشیم با تقویت این روحیه فداکاری، فرهنگ ایثار و شهادت را در کشور نهادینه کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص تقویت و پر رنگ‌تر کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: اگر این فرهنگ در کشور ما رشد کند، بسیاری از مشکلات کم شده و جامعه سعادتمند و خوشبخت می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی خاطرنشان کرد: پیروزی مردم و امام خمینی (ره) به عنوان یک روحانی با معنویت در مقابل قدرت بلامنازع شاهنشاهی در سال ۵۷ به دلیل ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی ملت ایران بود. امام (ره) با دعوت مردم به معنویات و با استفاده از اعتقادات ملت توانست فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه حاکم کرده و موجب پیروزی خون بر شمشیر شود.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه شهادت اوج فداکاری و ایثار است، اظهار داشت: ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس با ایثار و فداکاری جبهه‌های جنگ را اداره می‌کردند. این جنگ نابرابر به کشور ما تحمیل شده بود ولی ملت ایران با گذشت و فداکاری و با هدف حمایت از رهبری و حفظ استقلال کشور پس از ۸ سال به پیروزی رسیدند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر فعالیت مثبت سازمان صدا و سیما و مطبوعات و همچنین لزوم استفاده از ظرفیت وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در زمینه نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: خواسته خانواده‌های معظم شهدا، جوشان ماندن خون شهدا در جامعه است. دبیرخانه شورای عالی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز به همین منظور تشکیل و نخستین جلسه این شورا با حضور دکتر روحانی، رییس محترم جمهوری و رییس این شورا تشکیل شده است.

وی در مورد ارتقای خدمت رسانی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: با توجه به افزایش سن پدران و مادران شهدا و جانبازان، ارائه خدمات درمانی مناسب به این‌جامعه یکی از دغدغه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است. تجهیز و فعال کردن بیمارستان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و حضور پزشکان و متخصصان مطرح این بیمارستان‌ها در استان‌های سراسر کشور برای معاینه ایثارگران از جمله فعالیت‌های انجام شده در این زمینه است که این خدمات توانسته رضایت حدود ۸۵ درصد ایثارگران را از خدمات درمانی بنیاد حاصل کند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با اشاره به سفارش مقام معظم رهبری در خصوص جمع آوری خاطرات والدین شهدا و ایثارگران و انتقال آن به نسل جوان کشورمان، گفت: در صورت تدوین این خاطرات جامعه امروزی کشورمان با اهداف و دستاوردهای انقلاب و روحیه ایثار و شهادت در کشور آشنا شده و خواهند دید این انقلاب اسلامی با چه هزینه‌های سنگینی به دست آمده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز