خبرگزاری کار ایران

جزینی تاکید کرد:

ضرورت استفاده از مراکز علمی و دانشگاهی در جهت مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۴۹۹

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه آموزش و پژوهش دو بازوی توانمند در هرسازمانی ‏هستند، بر استفاده از مراکز علمی و دانشگاهی در جهت مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، علیرضا جزینی در دوره آموزشی کارشناسان پژوهش شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، آموزش و پژوهش را دو بازوی توانمند هر سازمان خواند و گفت: پشتوانه آموزش، پژوهش است. آموزش‌ها نیز باید کاربردی، کارآمد و تخصصی باشند تا سیاست‌های کلان علمی تحقق یابند.

وی با بیان اینکه تولید علم و دانش در کشور ما طی چند سال گذشته رشد خوبی داشته داشته است، افزود: برابر سیاست کلان ابلاغی در سال 1404 ، ایران می بایست رتبه اول تولید علم و فناوری را در منطقه کسب کند که این مهم، نیازمند تلاش بیشتر و افزایش فعالیت‌های علمی است، همچنین استفاده از منابع انسانی به ویژه نیروی انسانی در این امر حائز اهمیت است.

قائم مقام دبیرکل ستاد در ادامه عدم وجود بانک اطلاعاتی مدرسین، آموزش‌های غیرکاربردی و ضعف آموزشی را از معایب اساسی حوزه آموزش برشمرد و بر جدا کردن روحیه پژوهشگری و بسنده کردن به دانش، وجود متولی علمی و داشتن پشتوانه علمی، ارتقای روحیه پژوهشگری و تعیین اولویت‌های پژوهشی تاکید کرد.

جزینی بیان داشت: بیان هدف و مسئله، مهم ترین موضوع یک تحقیق به شمار می‌رود، عنوان تحقیق آغازگر فعالیت پژوهشی است. در واقع برای اینکه تحقیق ساختارمند داشته باشیم 5 مؤلفه مسئله‌شناسی، صلاحیت علمی محقق، نظارت بر کار تحقیق، ارزشیابی کیفی و کاربست تحقیقاتی بسیار مهم است.

وی در پایان بر استفاده از مراکز علمی در جهت مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: ترغیب دانشجویان و اساتید در ورود به این حوزه کار ارزشمندی است، تا به اکنون نیز در برخی دانشگاه‌ها رشته پیشگیری از اعتیاد دانشجو می‌پذیرد که در تلاشیم این امر در سایر استان‌ها انجام شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز