خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس باید به لغو قانون اعمال معدل در کنکور ورود کند/تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور 95

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۶۰۴

رییس سازمان سنجش نسبت به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو اعمال معدل سوم متوسطه در کنکور واکنش نشان داد.

مجید خدایی (رییس سازمان سنجش پذیرش کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال اعمال معدل سوم متوسطه در کنکور اظهار داشت: قانون سنجش و پذیرش در سال 92 مصوب شد و براساس آیین نامه اجرایی مصوب هیات دولت روال قانونی آن انجام شده است.

وی افزود: برداشت مجلس و دولت و شورای سنجش و پذیرش این بوده که سابقه تحصیلی لحاظ شود و به تدریج هر سال افزایش یابد، از همین رو از سال 92 اعمال سوابق تحصیلی را با 25 درصد تاثیر در کنکور آغاز کردیم.

رییس سازمان سنجش با بیان این مطلب که در سال های 93 و 94 تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور افزایش نیافت، خاطرنشان کرد: حرف دیوان عدالت اداری این است که تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی باید در سه سال پایانی (مقطع متوسطه) انجام شود.

خدایی با اشاره به اینکه سازمان سنجش پیش از اعلام رای دیوان عدالت اداری، استفساریه‌ای از مجلس در رابطه با نظر دیوان عدالت اداری صورت گرفت، تصریح کرد: تا زمانی که نظر مجلس در خصوص رای دیوان ارائه نشود، فعلا تاثیر قطعی 25 درصدی سوابق تحصیلی سر جای خود باقی است و اگر نظر بر خلاف این موضوع باشد، تاثیر مثبت سوابق تحصیلی براساس قانون سال 86 به قوت خود باقی است.

وی همچنین درباره تکلیف سهم سوابق تحصیلی در کنکور 95 توضیح داد و گفت: با توجه به آغاز ثبت نام کنکور ۹۵ از ۱۹ بهمن ماه ۹۴ و ابهام در لغو مصوبه، تاثیر مثبت سوابق تحصیلی سرجای خودش است و اگر هم  مجلس نظر دیگری به ما اعلام نکند، مصوبه کارگروه ماده ۴ که تاثیر مثبت ۲۵ درصدی معدل در کنکور است، کماکان بر قوت خودش باقی می‌ماند.

رییس سازمان سنجش گفت: با توجه به تعطیلی یک ماهه مجلس پس از آغاز به کار مجدد استفساریه مجلس مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز