خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

گزینش در ناجا باید هوشمندانه باشد

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۰۹۰

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در روند جذب و استخدام افراد در ناجا توصیه پذیر نیستیم و بر اساس روابط و مقررات و شرایط گزینش عمل می کنیم، گفت: گزینش باید هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشد.

به گزارش ایلنا٬ سردار حسین اشتری در نشست تخصصی مدیران و مسئولان گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان ها و یگان ها گفت: انشاءالله همه قدردان این نعمت بزرگ الهی یعنی انقلاب اسلامی باشیم؛ دهه فجر، دهه مبارکی برای مردم ایران، شیعیان و آزادیخواهان جهان است.

وی افزود: دهه فجر، دهه پیروزی حق بر باطل و استقرار نظام اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) است، خداوند را به پاس خدمتگزاری در جمهوری اسلامی ایران شاکریم و باید از اینکه لباس سربازی آقا امام زمان و نائب برحق ایشان مقام معظم رهبری را بر تن داریم شاکر باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: هدف ما پاسداری از ارزشها، پیروی از ولایت فقیه و خدمت به مردم شهیدپرور است.

وی با بیان اینکه تأمین نظم، امنیت و آرامش بالاترین نعمت برای بشر است، گفت: در کشور ما نعمت امنیت وجود دارد و باید قدردان این نعمت باشیم؛ امروز به برکت خون شهدا، هدایت های مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، انسجام سیاسی و ملی و تلاش دستگاه های نظامی و امنیتی، امنیت بسیار خوب و بالایی در کشور حاکم است.

فرمانده ناجا با اشاره به وجود برخی ناامنی ها در منطقه و جهان، بیان کرد: انشاءالله امنیت و آرامش موجود در کشور همچنان ارتقاء یابد.

سردار اشتری در ادامه با تشکر از زحمات مدیران گزینش به ویژه ریاست گزینش ناجا " سردار سجادی پور" و معاون نیروی انسانی ناجا " سردار زارعی"، اظهار کرد: همکارانم در گزینش همت گماشته اند مسیر ترسیم شده گزینش منطبق بر فرمایشات و تدابیر مقام معظم رهبری پیش برود.

وی در ادامه با اشاره به اولویت های تعیین شده برای سال ۹۴ ، مطرح کرد: بحث گزینش و جذب از اولویت های مد نظر بوده است .در مسیر گزینش مشکلاتی هر چند کوچک وجود دارد که باید مرتفع شود .

سردار اشتری با بیان اینکه کارکنان ناجا در بخش های مختلف در ارتباط مستمر با مردم هستند، افزود: در برخی از بخش ها و معاونتهای ناجا کارکنان با مجرمان نیز در ارتباط هستند و به فراخور مأموریت این کارکنان در معرض آسیب ها قرار می گیرند.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد:اگر روند گزینش دقیق، قوی و مطابق معیارها و ملاک ها باشد آسیب ها در تمامی بخش ها کاهش می یابد.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه تقویت جذب و گزینش مسیر پیشرفت ناجا را هموارتر می کند، خاطر نشان کرد: بالاترین سرمایه یک سازمان نیروی انسانی است.

وی با اشاره به اینکه برخی سازمان ها " تجهیزات محور" هستند، افزود: ناجا یک سازمان " نیرو محور است"، کادر و پرسنل محور مأموریت های ناجا هستند و این بیانگر اهمیت نیروی انسانی در ناجا است.

سردار اشتری، تقویت تجهیزات ، ابزار و اماکن را کارساز دانست اما بالاترین و مهم ترین شاخص توسعه ناجا را نیروی انسانی کارآمد معرفی کرد و گفت: نیروی انسانی در ارتقاء سازمان کارگشا است.

وی با اشاره به رویکرد عضویابی و نخبه یابی در روند جذب نیرو برای ناجا، گفت: در بحث گزینش و استخدام افراد در ناجا توصیه پذیر نیستیم و براساس روابط مقررات و شرایط گزینش عمل می کنیم.

وی یادآور شد: استخدام درست و شایسته هر فرد کارآمدی می تواند منشاء حرکات مثبت باشد و این نشانگر اهمیت جایگاه گزینش است.

وی با بیان اینکه باید در روند جذب و بکارگیری افراد به دنبال استعدادیابی باشیم، تأکید کرد: گزینش باید هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشد.

سردار اشتری دین داری، ولایت مداری، امانت داری، کارآمدی، حسن سلوک و نجابت را از ملاک های گزینش عنوان کردو افزود: علاوه بر این شاخصه ها، فرد باید سلامت جسم و روح و دانش و تخصص کافی را نیز داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: تعهد لازمه کار است و نیازمند نیروهای ولایت مدار ، چابک و حرفه ای در ناجا هستیم.

وی با بیان اینکه تلاش ها در راستای تقویت همه بخش ها در ناجا است، گفت: باید ساز و کارهای لازم در راستای ارتقاء سازمان گزینش ناجا نیز ایجاد شود، هر چقدر در ایجاد سازوکارهای لازم برای گزینش سرمایه گذاری شود در راستای ارتقاء سازمان سرمایه گذاری شده است.

سردار اشتری استفاده از تکنولوژی و فناوری های روز را در روند گزینش و استخدام کارآمد دانست و بیان کرد: کسانی وارد سازمان شوند که شایستگی های لازم را داشته باشند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی مظهر اقتدار کشور است، مطرح کرد: باید در جذب نیرو هوشیارانه عمل کنیم و کارشکنان اجازه نفوذ و حضور در این دستگاه حاکمیتی را نداشته باشند.

سردار اشتری با بیان اینکه مطابق فرمایش مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای باید فضای دینی ، انقلابی و اسلامی در نیروی انتظامی حاکم باشد تأکید کرد: همه ما برای رسیدن و تقویت این فضا باید تلاش کنیم و بخش اساسی و مهم در راستای ارتقاء این فضا گزینش است.

وی با بیان اینکه ارتقاء سطح معنوی، علمی و عملی کارکنان در دستور کار همیشگی است، عنوان کرد: نیروی شایسته و مستعد باید جذب و حفظ این نیرو از روند استخدام تا بازنشستگی و پس از آن باید ادامه یابد.

وی لزوم ادامه روند بازنگری در دستورالعمل های گزینشی را مطرح کرد و افزود: مرکز گزینش از جایگاه بسیار حساسی برخوردار است .

وی خاطر نشان کرد: نیروهای انقلابی، متدین، متخصص ، کارآمد باید جذب و بکارگیری شوند و برآیند مردمی از ارزیابی کارکنان ناجا بایستی مطلوب باشد.

سردار اشتری ادامه داد: شأن و جایگاه ناجا در جامعه خوب است و باید در صدد ارتقاء این جایگاه باشیم.

سردار اشتری خطاب به مدیران و مسئولان گزینش، گفت: کار شما کار بزرگی است و بکارگیری نیروهای با انگیزه و علاقه مند در گزینش یک ضرورت است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز