خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل بهداشت کمیته امداد عنوان کرد:

شناسایی 85 هزار کودک دارای سوءتغذیه

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۳۱۵

معاون اداره کل بهداشت، درمان و بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 85 هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه از طرف مراکز بهداشتی به ما معرفی شدند که به صورت ماهیانه سبد غذایی در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد احمدی در نشست خبری امروز معاونت سلامت و حمایت کمیته امداد با بیان اینکه پس از تصویب قانون بیمه همگانی مقرر شد این نهاد نیز یکی از بیمه‌گران پایه باشد گفت: در حال حاضر بیمه‌شدگان ما متعلق به شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت هستند و روستاییان و شهرهایی با جمعیتی کمتر از 20 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی ادامه داد: ما برای کلیه افراد تحت پوشش بیمه‌شده و بیمه‌نشده خدمات بیمه تکمیلی را ارائه می‌دهیم.

احمدی همچنین با اشاره به اینکه دو بیمارستان علامه کرمی اهواز و بازرگانان تهران در اختیار کمیته امداد است ادامه داد: هر دو این بیمارستان‌ها در بافت فقیرنشین این دو شهر واقع است و ما برای بیمه‌شدگانمان در سیستم ارجاع و پزشک خانواده خدمات بستری را به صورت رایگان انجام می‌دهیم و به دنبال آن هستیم که برای فقرای غیر تحت پوشش خودمان هم خدمات رایگان ارائه دهیم.

معاون بهداشت کمیته امداد با تاکید بر اینکه به یک میلیون و 400 بیمه شده خدمات بیمه ارائه می‌دهیم در خصوص مطالبات وزارت بهداشت از کمیته امداد گفت: مجموعه مطالبات بیمارستان ها تا شهریورماه پرداخت شده و حتی هزینه تعدادی از مراکز سرپایی تا مهر و آبان نیز پرداخت شده است.

وی با تاکید براینکه از حدود چهار میلیون مددجو، 0.4درصد خدمات نگهداری در منزل برای افراد زمین‌گیر ادامه می‌دهیم و ماهیانه مبلغ 100 هزار تومان به آنها پرداخت می‌کنیم٬ اظهار کرد: همچنین فرانشیز بستری، خدمات سرپایی؛ تجهیزات مورد نیاز و هزینه افراد دارای بیماری‌های خاص را پرداخت می‌کنیم.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر 19هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد که   4200 نفر آن دارای بیماری خاص هستند٬ تصریح کرد: سیاستگذاری در حوزه بهداشت مرتبط با وزارت بهداشت است و کمیته امداد نیز سازمانی است که افراد متعلق به دو دهک پایین جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد و این افراد مشکلاتی دارند که دست سیاستگذار به آنها نمی‌رسد و ما حلقه واسطه‌ای میان وزارت بهداشت و این افراد هستیم.

وی در خصوص همکاری‌های میان کمیته امداد و وزارت بهداشت به الزام مددجویان این نهاد برای تشکیل پرونده در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: ما براساس تفاهم‌نامه‌های متعدد با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها همکاری می‌کنیم.

معاون بهداشت کمیته امداد با تاکید بر اینکه آموزش بهداشت بهره‌مندی از مراکز خدماتی و درمانی و رفع سوءتغذیه‌ای کودکان زیر 6 سال از جمله همکاری های میان وزارت بهداشت و کمیته امداد است٬ گفت: 85 هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه از طرف مراکز بهداشتی به ما معرفی شدند که به صورت ماهیانه سبد غذایی در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

احمدی افزود: تامین فضاهای بهداشتی به ویژه در روستاهای فاقد سرویس‌های بهداشتی از دیگر زمینه‌های همکاری میان این دو نهاد است که در سال گذشته 45 هزار فضای بهداشتی در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز