خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره مناطق محروم کمیته امداد:

3 میلیون خانواده روستایی در مناطق محروم زندگی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۳۳۷

رئیس اداره مناطق محروم کمیته امداد گفت: از هر 6 خانوار روستایی در مناطق محروم یک خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود عمادی با بیان اینکه امسال با کمک سازمان مدیریت بحران یک میلیون و800 هزار مددجو را تحت پوشش بیمه حوادث قرار دادیم٬ گفت: برای نقص عضو تا 5 میلیون تومان و برای اسکان موقت تا سقف 3 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 519 خانوار مشمول استفاده از بیمه  حوادث شدند٬ اظهار کرد: این بیمه شامل حوادثی همچون سیل، آتش‌سوزی و  زلزله است که دو هزار مورد از این پرونده‌ها منجر به جبران خسارت شده و تاکنون نزدیک به 4 میلیارد تومان خسارت از بیمه حوادث دریافت شده است.

عمادی با یادآوری اینکه کمیته امداد در سال‌های گذشته تمام اقدامات خود را با رویکرد خانواده محور انجام داده است٬ بیان کرد: از سال 90 رویکرد توجه به محل زندگی خانواده را مورد توجه قرار دادیم زیرا رفع فقر و توانمندسازی بدون توجه به جغرافیای محیطی خانوار انجام‌پذیر نیست و جایی که توسعه نیافتگی وجود داشته باشد نمی‌توانیم به درجه بالای توانمندی برسیم.

رئیس اداره مناطق محروم با اشاره به توجه کمیته امداد به روستای محروم و مناطق صعب‌العبور گفت: در سال 88 هیات دولت روستاها را براساس وجود یا عدم وجود زیرساخت‌های موردنیاز در چهار سطح 6، 7، 8 و 9 طبقه‌بندی کرد؛ از 2 هزار و 400 دهستان کشور 60 درصد در سطوح مختلف محرومیت قرار گرفته‌اند و 55 درصد از خانوارهای روستایی در این ضرایب محرومیت زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: از 5 میلیون و 700 هزار خانوار روستایی 2 میلیون و 600 هزار در مناطق برخوردار و حدود 3 میلیون خانوار در مناطق محروم زندگی می‌کنند که 550 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد نیز در مناطق روستایی محروم زندگی می‌کنند.

عمادی عنوان کرد: از هر 6 خانوار منطقه محروم یک خانواده تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد.

رئیس اداره مناطق محروم عنوان کرد: در سال گذشته با کمک فرمانداران یک روستا از شهرستان‌های محروم رابه صورت  پایلوت مورد مطالعه  قرار دادیم تا خدماتی که به صورت پراکنده از نهادهای مختلف در این روستاها ارائه می‌شود را بررسی کنیم و از این طرح به یک مدل هم‌افزایی میان‌سازمانی برسیم و خدمات خود را در روستاهای دورافتاده متمرکز کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز