خبرگزاری کار ایران

عضو کانون وکلای استان البرز:

فقط دادگاه انتظامی وکلا حق صدور رای برای ممنوعیت از کار وکالت را دارد

asdasd
کد خبر : ۳۴۵۷۴۲

یک وکیل دادگستری گفت: طبق ماده 17 لایحه استقلال وکلا باید آرای مربوط به محرومیت از وکالت، ممنوعیت وکالت یا تعلیق از وکالت وکلا از طریق دادگاه انتظامی وکلا صادرشده و رئیس کانون‌های وکلای دادگستری امکان عدم تمدید پروانه را ندارند.

نجما رحمانی عضو کانون وکلای استان البرز است ودر سال 92 طی حکمی از شعبه 15 دادگاه انقلاب به 3 سال حبس و دوسال محرومیت از وکالت محکوم می‌شود. وی دراین باره به خبرنگار ایلنا می‌گوید: این حکم به اتهام عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر و قبول وکالت پرونده ­های فعالین مدنی از جمله فعالین زنان، دانشجویان و معلمان صادر شد و در تجدیدنظر خواهی صورت گرفته در سال 93 رای مذکور به 5 میلیون تومان جزای نقدی و 2 سال محرومیت از وکالت تبدیل شد.

 وی افزود: این در حالی است که تنها دادگاه انتظامی وکلا می‌تواند چنین آرایی را صادر کند.

رحمانی با اشاره به رجوع خود به کانون وکلای البزر برای تمدید پروانه وکالت در تاریخ 12/8/94 اظهارکرد: از طرف کانون وکلای البرز به من اعلام شد که باتوجه به محرومیت شما از وکالت ما امکان تمدید پروانه را نداریم.

این وکیل دادگستری اظهار کرد: این پاسخ درحالی داده شد که  طبق ماده 17 لایحه استقلال وکلا باید آرای مربوط به محرومیت از وکالت، ممنوعیت وکالت یا تعلیق از وکالت وکلا از طریق دادگاه انتظامی وکلا صادر شده و رئیس کانون‌های وکلای دادگستری امکان عدم تمدید پروانه را ندارند.

وی اظهار کرد:  چندی پیش دادگاه انتظامی وکلای البرز به وکیل بنده اعلام کرد که رایی مبتنی بر 5 ماه محرومیت از وکالت بنده صادر شده است .همچنین برای تمدید پروانه مراجعه کرده‌ام و موفق به تمدید آن نشده‌ام که این امر تخلف است.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه هنوز هم پروانه وکالت من تمدید نشده است، گفت: رای دادگاه انتظامی وکلا،،قابل تجدیدنظرخواهی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز