خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت:

درآمد پزشکان فقط ۴۹ درصد افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۳۰۲

معاون درمان وزارت بهداشت نرخ دریافتی پزشکان و پرستاران را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد آقاجانی (معاون درمان وزارت بهداشت) در نشست خبری که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد؛ ضمن رد اختلاف صدبرابری و یا سیصد برابری پرداختی پزشکان و پرستاران اظهار داشت: متاسفانه اعداد و ارقامی که از سوی افراد و همچنین وزیر اسبق بهداشت عنوان می‌شود؛ افسانه و کاملاً دور از واقعیت است.

وی افزود: براساس اسناد مالی در سامانه ملی دریافتی پزشکان عمومی (۴۹۷۹ نفر) در بیمارستان‌های وزارت بهداشت اعم از حقوق و کارانه میانگین ۵ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان قبل از کسر مالیات است که بعد از کسر مالیات ۱۰ تا ۲۰ درصد از حقوق کسر می‌شود و هرچقدر درآمد افزایش یابد؛ مالیات هم بیشتر کسر می‌شود.

آقاجانی ادامه داد: در حوزه بهداشت دریافتی پزشکان (روستایی و شهری) ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در حوزه درمان ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است و همچنین دریافتی پزشکان متخصص و فوق تخصص (۲۱ هزار و ۴۷۹ نفر) در ۵۷۰ بیمارستان‌ وزارت بهداشت اعم از حقوق ثابت و کارانه ۱۳ میلیون و ۹۱۷ هزار تومان است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام نرخ دریافتی پرستاران اظهار داشت: به طور میانگین کل دریافتی پرستاران در بخش عادی ۳ میلیون و ۱۳۶ هزار تومان قبل از کسر مالیات است و نسبت پرستار به پزشک عمومی  ۷۵ .۱ درصد است و نسبت دریافتی پزشکان متخصص به پرستاران عادی ۴۵. ۴ است. این آماری است که با دقت از روی اسناد مالی و سامانه ملی دریافت شده است. بنابراین افسانه تفاوت صد برابری و سیصدبرابری حقوق یک پرستار و پزشک رد می‌شود.

وی با بیان این مطلب که افزایش تعرفه‌ها صرفاً به معنای افزایش دریافتی پزشکان نیست، افزود: تنها بخشی از افزایش تعرفه‌ها به سمت پزشکان می‌رود به طوری که افزایش تعرفه‌ها در سال ۹۳ و ۹۴ مجموعاً در حوزه حق‌العلاج ۱۲۰ درصد بود و ارقام ۴۰۰ درصدی که عنوان می‌شود؛ نادرست است.

آقاجانی اضافه کرد: اقدامی که دولت یازدهم برای اصلاح تعرفه‌ها و همچنین رشد ۱۲۰ درصدی حق‌العلاج انجام داد به منظور اصلاح بازار غیررسمی تعرفه‌ها بود و علی‌رغم رشد حق العلاج، هزینه مردم به علت کنترل بازار غیررسمی دستمزد‌ها کاهش یافته است. اینکه گفته می‌شود؛ رشد ۱۲۰ درصدی به این معناست که به طور مثال عمل جراحی لوزه که ۱۸ هزار تومان بوده با این رشد ۱۲۰ درصد رشد پیدا کرد که در مجموع رقم بالایی نمی‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: درست است که میانگین تعرفه‌ها ۱۲۰ درصد رشد یافته، اما تنها ۴۹ درصد درآمد پزشکان افزایش یافته است.

حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به قضاوت‌های نادرست و افزایش ۳۰۰ برابری حقوق پزشکان گفت: هر کسی بتواند با اسناد به ما اثبات کند که یک پزشک سیصد برابر حقوق یک پرستار را پرداخت کند، ما به او حق‌الکشف می‌دهیم. متاسفانه در این زمینه حرف‌های غیرکار‌شناسی زده می‌شود که منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود.

آقاجانی با تاکید بر اینکه با حذف دستمزد‌ها در بازار غیررسمی، پرداختی از جیب مردم کاهش یافته است، گفت: من با صداقت عرض می‌کنم که زیرمیزی در ۵۷۰ بیمارستان وزارت بهداشت وجود ندارد به طوری که در سال ۹۴ هیچ گزارشی در این زمینه به ما اعلام نشد و اگر حتی یک مورد پرداخت غیرقانونی صورت گیرد بلافاصله ما برخورد خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز