خبرگزاری کار ایران

رییس کرسی یونسکو در آموزش سلامت:

۳۴ درصد مردم تهران از اختلالات روانی رنج می‌برند

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۵۶۶

رییس همایش سلامت روان و رسانه با اشاره به اینکه درمورد بار جهانی اختلالات روان در دنیا متوسط هستیم و وضع خیلی بدی نداریم، گفت: ۳۴ درصد مردم در تهران از اختلالات روانی رنج می‌برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی معین؛ رییس کرسی یونسکو در آموزش سلامت و رییس همایش سلامت روان  و رسانه با بیان اینکه این همایش با همکاری کرسی یونسکو و انجمن روانپزشکان ایران برگزار می‌شود، گفت: از اولویت‌های کرسی یونسکو در آموزش سلامت؛ سلامت روان، بیماری‌های قلب و عروق، سرطان، ‌سوانح و حوادث و دیابت، آسم و آلرژی،  ایدز و محیط زیست است.

وی گفت: متاسفانه سوانح و حوادث در کشور ما 10 برابر میانگین جهانی است  و و در تخریب محیط زیست و اعتیاد نیاز جزو رکورددارهای جهانی هستیم.  

رییس همایش سلامت روان و رسانه با اشاره به اینکه در مورد بار جهانی اختلالات روان در دنیا متوسط هستیم و وضع خیلی بدی نداریم، گفت: در تهران 34 درصد مردم از اختلالات روانی رنج می‌برند.

معین با اشاره به موضوع همایش سلامت روان به عنوان آموزش و پیشگیری اختلالات روان در کودکان و نوجوانان اظهار کرد:  کودکان آسیب پذیر ترین گروه در مقابل بیماری‌ها و اختلالات روانی هستند.

وی با بیان اینکه یک میلیارد کودک در جهان دچار فقر شدید و 650 میلیون کودک نیز دچار فقر مطلق و محرومیت از نیازهای اساسی هستند، تصریح کرد: در ایران نیز وضع چندان خوبی در این خصوص نداریم و کودکان بسیاری در محرومیت به سر می‌برند.

معین با بیان اینکه کودکی دوره‌ای متمایز از سایر دوره‌های زندگی و دوره‌ای  و مستقل است، گفت: هنوز حقوق کودکی در جامعه و حتی در بین متخصصین و صاحب نظران به رسمیت شناخته نشده است.

وی با اشاره به نقش خانواده و آموزش در خصوص اعتیاد کودکان ونوجوانان به استفاده از فضاهای مجازی و اینترنت گفت: نه خانواده و نه نظام آموزش عالی متاسفانه در این زمینه‌ها به روز نیستند و با برخوردهای غیرمنطقی و غیرعاقلانه در این خصوص رو به رو هستیم در حالی که  باید با این مسائل منطقی برخورد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز