خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد اعلام کرد؛

پرداخت عیدی مددجویان در اسفند/ پرداخت صدقه از طریق تلفن همراه

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۶۳۲

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: پرداخت عیدی مددجویان تحت پوشش این نهاد به اسفندماه موکول شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز فتاح در حاشیه همایش حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عیدی کارمندان براساس ضوابط و بخشنامه دولت پرداخت می‌شود، گفت: عیدی مددجویان نیز مثل سنوات گذشته برابر با یک ماه مستمریشان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عیدی امسال مددجویان کمیته امداد در بهمن‌ماه پرداخت نشد و همزمان با پرداخت مستمری اسفندماه آنان پرداخت خواهد شد.

فتاح اعتبارات در نظر گرفته شده برای پرداخت عیدی مددجویان را ۱۰۷ میلیون تومان اعلام کرد.

رئیس کمیته امداد همچنین در خصوص افزایش مستمری مددجویان در سال آینده با اشاره به اینکه در بودجه ارائه شده به مجلس بودجه کمیته امداد هفت درصد رشد داشته است، اظهار کرد: حقوق کارمندان این نهاد ۱۲ درصد رشد داشته است که در عمل جایی برای رشد مستمری جامعه مددجویی باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به ارسال نامه‌ای به معاون اول ریاست جمهوری گفت: جهانگیری به نوبخت دستور داد؛ برای کمیته امداد نیز رشدی ۱۲ درصدی در نظر بگیرند، هرچند که در حال حاضر بودجه به مجلس تحویل داده شده است.

رئیس کمیته امداد گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس با این رشد ۱۲ درصدی موافق است.

فتاح همچنین در خصوص برگزاری فروشگاه‌های نوروزی از طرف کمیته امداد با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در شهر تهران فروشگاه نوروزی از بهمن‌ماه تا پایان فروردین برپا و بن‌هایی از طرف کمیته امداد در این فروشگاه‌ها توزیع می‌شده است، خاطرنشان کرد: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این فروشگاه‌ها دارای ایراداتی هستند، لذا تصمیم گرفتیم؛ امسال در هیچ استانی فروشگاه برپا نشود.

وی عنوان کرد: در استان تهران با فروشگاه اتکا قرارداد بستیم و در میان مددجویان برای خرید از این فروشگاه بن توزیع می‌کنیم و تخفیفات لازم در این بن‌ها وجود دارد. همچنین به استان‌ها اختیار دادیم که از این قاعده استفاده کنند.

وی مبلغ این بن‌ها را حداقل به اندازه یک ماه مستمری مددجویان اعلام کرد.

رئیس کمیته امداد همچنین در خصوص اصلاحات انجام شده درباره صندوق‌های صدقات با بیان اینکه این صندوق‌ها نماد کمیته امداد و مشارکت مردم در کار خیر هستند؛ گفت: یکی از ایراداتی که این صندوق‌ها دارند این است که مردم به جای پول از کارت‌های اعتباری استفاده می‌کنند و نمی‌توانند به صندوق‌های صدقات پول بریزند.

وی در ادامه آسیب‌پذیری صندوق‌های صدقات را از مشکلات این صندوق‌ها عنوان کرد و افزود: برخی از معتادان به صندوق‌ها دستبرد می‌زدند لذا کار اصلاح صندوق‌ها را شروع کردیم و در حال حاضر قفل برخی از صندوق‌ها تعویض شدند و کیسه‌های توری نیز داخل صندوق‌ها گذاشتیم که این اقدامات مسئله دستبرد را ناممکن کرده است.

فتاح ابراز امیدواری کرد: در شش ماهه نخست سال ۹۵ تمامی صندوق‌های صدقات در خیابان‌ها اصلاح می‌شوند.

رئیس کمیته امداد همچنین از روش پرداخت صدقه از طریق گوشی‌های تلفن همراه خبر داد و گفت: با استفاده از این روش هرکس از هر جای ایران می‌تواند به شهر و نقطه دیگر صدقه پرداخت کند و برای این کار توافق‌های لازم با اپراتورهای ایرانسل و همراه اول انجام شده است.

رئیس کمیته امداد همچنین در خصوص تغییر ساختمان کمیته امداد گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری بخش مربوط به مدیریت و هیات امنا را به این ساختمان منتقل کنیم. همچنین امیدواریم تا پایان خردادماه بتوانیم کل کمیته امداد را به ساختمان جدید منتقل کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز