خبرگزاری کار ایران

جعفری دولت آبادی خبر داد:

افتتاح رسمی دادسرای جرایم پولی و بانکی در اسفند سال جاری

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۹۰۵

روز گذشته دادستان عمومی و انقلاب تهران طی نشستی با حضور غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران، به بیان سیاست‌ها، اقدامات و طرح مشکلات موجود در دادستانی تهران پرداخت.

به گزارش ایلنا از دادستانی تهران، در این جلسه که معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران و تعدادی از معاونان دادگستری استان تهران حضور داشتند، مشکلات مرتبط با دادسرا مورد توجه قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، عباس جعفری دولت‌آبادی ضمن خیر مقدم به رییس کل دادگستری استان تهران، به شرح اقدامات دادسرای عمومی تهران طی ماه‌های اخیر پرداخت که به رغم مشکلات موجود اجرایی شده است.

تشکیل دادسرای جرایم پولی و بانکی

جعفری دولت آبادی با اشاره به وسعت شهر تهران و اهمیت جرایم ارتکابی و پرونده‌های مطروحه در این حوزه قضایی وسیع، به سیاست دادسرای عمومی تهران به تشکیل نواحی تخصصی اشاره کرد و در این راستا از افتتاح رسمی دادسرای جرایم پولی و بانکی در اسفند ماه سال جاری خبر داد و بر نقش موثر دادسراهای تخصصی در رسیدگی به جرایم مرتبط با این دادسرا‌ها تاکید کرد.

مشکلات پرونده‌های بزرگ و ملی

دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به وضعیت شهر تهران در زمان انتصاب خود به عنوان دادستان این شهر که هم زمان با اغتشاشات جریان فتنه ۱۳۸۸ بود و اعلام اینکه دادسرای شهید مقدس در این دوران شکل گرفت تا پرونده‌های مته‌مان و عوامل جریان فتنه و جرایم امنیتی در این دادسرا متمرکز شود، به دیگر پرونده‌های ملی و بزرگی که در دوره تصدی خود رسیدگی شده است از جمله فساد سه هزار میلیارد تومانی، جرایم ارتکابی از سوی جریان انحراف، جرایم مرتبط با اخلال در بازار ارز و طلا، کلاه‌برداری از سوی برخی شرکت‌های لیزینگ، پرونده بدهکار نفتی، فساد ۱۲ هزار میلیارد تومانی و پرونده تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج اشاره کرد و اظهار داشت: مشکلات مرتبط با پرونده‌های مهم که برخی مختومه شده‌اند از جمله اداره اموال پروندهٔ فساد سه هزار میلیارد تومانی هنوز بر دادسرا مشهود است.

نظارت دادستان بر زندان‌ها

دادستان تهران اقدام دیگر این دادستانی را تشکیل پنج دایره نظارت بر زندان‌های تهران تحت اداره مستقیم دادستان اعلام کرد و گفت: فعالیت این دوایر نظارت، موجب حضور نمایندگان دادستان در کلیهٔ زندان‌ها شده و نظارت بر زندانیان را تسهیل کرده است.

جعفری دولت آبادی به تشکیل معاونت اجرای احکام در دادسرای تهران به ریاست یکی از معاونان اشاره کرد که با هدف نظارت بر وضعیت واحدهای اجرای احکام و الزام سرپرستان نواحی به نظارت دقیق‌تر و توجه بیشتر بر اجرای احکام به عمل آمده است.

وی همچنین به تشکیل شعب ویژه در اجرای احکام و تجمیع پرونده‌های محکومان زندانی در این شعب و تشکیل دفتر زندانیان در هر ناحیه از دادسرا اشاره کرد و این تدبیر را در راستای اشراف دادستان بر آمار روزانهٔ زندانیان به منظور نظارت بر وضعیت آنان دانست.

پیگیری پرونده‌های محکومان قتل عمد و مواد مخدر

وی در تشریح اقدامات به عمل آمده نسبت به محکومان به قصاص نفس و اعدام از بابت جرایم مرتبط مواد مخدر و روان‌گردان، به تشکیل دو دفتر پی‌گیری در این راستا اشاره و اظهار داشت: این دو واحد پیگیری با هدف بازبینی پرونده‌ها و آراء صادره، تسریع در روند عفو و دیگر اقدامات مربوط به این دسته از محکومان راه‌اندازی شده است که در این بخش موفق به انطباق آمار دادسرا و زندان و هم‌چنین به روز رسانی آن شده‌ایم.

ساختار جدید معاونت‌های دادستانی

دادستان عمومی و انقلاب تهران از راه‌اندازی معاونت نظارت و ارزیابی در دادسرای عمومی تهران که با تصویب ریاست قوه قضاییه ایجاد شده است، خبر داد.

 جعفری دولت آبادی اقدام دیگر دادستانی تهران را تقویت ارتباط دادستان و معاونان از طریق برگزاری حداقل یک تا دو جلسه در هفته اعلام کرد و در این راستا به اقدامات معاونت آموزش دادسرا که با همکاری معاونت منابع انسانی قوه قضاییه امر آموزش قضات و معاونان را در دست دارد، اشاره کرد و گفت: معاونین دادسرا بار‌ها قوانین جدید شامل قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی را مطالعه و بازبینی کرده و ایرادهای آن را مورد بحث قرار داده‌اند که منتهی به ارائه پیشنهادهای اصلاحی گردیده است. وی ایجاد معاونت‌های دفاع از کیفرخواست، ضابطین و پیشگیری از وقوع جرم را در همین راستا ارزیابی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز