خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی؛

قیمت بناهای واگذار شده هدفمند شده است

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۴۷۹

مدیر عامل صندوق احیاء و بهره برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی، گفت: افزایش قیمت بناهای تاریخی هدفمند و بر مبنای واقعیت بوده و در واگذاری بناهای تاریخی شفاف سازی کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا٬ محمدرضا پوینده با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بناهای تاریخی واقعی و در واگذاری بناهای تاریخی شفاف سازی شده است، گفت: هدف صندوق احیاء در قیمت گذاری بناهای تاریخی و فرهنگی احیاء و بهره برداری مطلوب از آنهاست.

وی ادامه داد: فردی که قرار است بنایی را مرمت، احیاء و بهره برداری کند باید از ارزش‌های بنا مطلع باشد در غیر اینصورت اگر اثر با قیمت بسیار ناچیزی واگذار شود و نظارت و پیگیری حقوقی هم روی آن صورت نگیرد ممکن است از چارچوب‌های قانونی مشخص شده خارج شود.

به گفته پوینده، درحال حاضر قیمت بناهای واگذار شده واقع بینانه و هدفمند شده است و در شرایط کنونی واگذاری بناهای تاریخی در صندوق احیاء نسبت به ده سال گذشته رشد بسیار بالا و چشمگیری داشته است.

آنطور که مدیرعامل صندوق حفظ و احیاء معتقد است، درحال حاضر با وجود سخت‌تر شدن شرایط، اصلاح فرآیند‌ها، واقعی شدن قیمت‌ها و همچنین اطلاع رسانی گسترده‌ای که راجع به ظرفیت‌های حوزه فرهنگی صورت گرفته بهره برداران بسیار راغب هستند و سرمایه گذاران بسیار بزرگتری وارد عرصه سرمایه گذاری شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز