خبرگزاری کار ایران

کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس:

حاشینه‌نشینی در تخریب محیط‌زیست تاثیرگذار است

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۶۸۶

کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حاشیه‌نشینی در تخریب محیط‌زیست را تاثیرگذار دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا حیدری؛ کاندیدای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در نشست سمن‌ها و فعالان محیط‌زیست با ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان اظهار داشت: بحث محیط‌زیست در حال حاضر از یک موضوع، محلی، منطقه‌ای و ملی فرا‌تر رفته و به یک موضوع جهانی تبدیل شده است و شاهد آن هستیم که در این حوزه اجلاس‌های جهانی برگزار می‌شود. همچنین در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در حال حاضر مهم‌ترین شعار‌ها و وعده‌های انتخاباتی نامزد‌ها بحث محیط‌زیست است.

وی یکی از مهم‌ترین محورهای محیط‌زیستی را بازتعریف تامین انرژی با هدف کاهش آلاینده‌ها به ویژه در کلانشهر‌ها عنوان کرد و گفت: این اقدام کاملا عملیاتی است و باید بر روی آن کار شود.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس بحث استفاده از انرژی‌های پاک را یکی دیگر از موضوعات مهم در حوزه محیط‌زیست عنوان کرد و گفت: قطعا پشتیبانی مجلس در این حوزه می‌تواند، موثر باشد. همچنین بحث حمل و نقل عمومی و اینکه توسعه حمل و نقل مبتنی برانرژی‌های پاک باشد؛ یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

حیدری با بیان این مطلب که هم اکنون در کشور آژیر بحران آب به صدا در آمده است؛ تمرکز بر مسئله بحران آب را مهم ارزیابی کرد و گفت: آمار رسمی تلفات آب در بخش کشاورزی ۳۰ تا ۳۵ درصد و آمارهای غیررسمی حاکی از آمار ۵۰ تا ۶۰ درصدی دارند و باید با برنامه‌ریزی‌هایی که مجلس انجام می‌دهد؛ تناسب را در این حوزه ایجاد کند.

وی بحث اتلاف آب در بخش کشاورزی را بسیار حائز اهمیت دانست، افزود: نمایندگان می‌توانند اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند، البته در بعضی از ادوار شاهد ایفای نقش نادرست نمایندگان در این حوزه بودیم.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس با تاکید براینکه بحث حاشیه‌نشینی در تخریب محیط‌زیست تاثیرگذار است، گفت: این حوزه نیازمند توجه بیشتری بخصوص از سوی نمایندگان مجلس است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز