خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد:

ضرورت تغییر دیدگاه مجرمانه به مصرف‌کنندگان موادمخدر

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۳۱۷

رئیس جمعیت هلال‌احمر بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و نقش موثر جمعیت‌های ملی در کاهش گرایش به مصرف موادمخدر به‌ خصوص تغییر دیدگاه مجرمانه به مصرف‌کنندگان موادمخدر در جوامع تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سید امیرمحسن ضیائی در دیدار «ماسیمو بارا» بنیانگذار موسسه ویلا مارینی ایتالیا با اشاره به اینکه سازمان‌های مردمی و نهادهای بسیاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر و کاهش گرایش جوامع به اعتیاد فعال هستند، گفت: در این زمینه باید از تلاش موسساتی چون ویلا ماردینی برای فعالیت در این زمینه تقدیر کرد و در این زمینه نیز آماده همکاری با این موسسه و استفاده از تجربیات شما و در اختیار قرار دادن تجربیات خود هستیم.

وی با بیان این که مشکل کنونی در جوامع، استفاده از مواد مخدر صنعتی است،عنوان کرد: متاسفانه تنوع این مواد نیز شناخت آنها را بسیار سخت کرده واز سویی سن مصرف مواد مخدر نیز کاهش یافته است.

ضیائی تصریح کرد: در ایران نهادها و سازمان‌های مختلفی در زمینه مبارزه با مواد مخدر فعال هستند و به‌منظور تغییر دیدگاه نگاه مجرمانه به بیماران از ۱۰ سال قبل برنامه‌هایی در جهت تغییر دیدگاه مردم نسبت به مصرف‌کنندگان و کمک به آنها همانند یک بیمار برنامه‌های بسیاری اجرایی شده است.

دکتر ماسیمو بارا؛ بنیانگذار موسسه ویلا مارینی ایتالیا نیز در این دیدار گفت: هدف اصلی ما تغییر تفکر و نگاه جرم‌آمیز به مصرف‌کنندگان مواد مخدراست تا جامعه به مصرف‌کنندگان نگاه بیمارگونه داشته باشند.

وی افزود: جمعیت‌های ملی در تغییر تفکر به مصرف‌کنندگان و تغییر فرهنگ جامعه نقش موثری دارند و می‌توانند این مشکل را بیشتر و بهتر درک کنند؛ چراکه با مردم رنج‌دیده در ارتباط هستند و لذا کمک آنها تاثیر بسیاری برتغییر فرهنگ جوامع و دیدگاه‌ها خواهد داشت.

ماسیمو بارا با اشاره به اینکه ضروری است تا در درمان مصرف کنندگان ازروش‌های درمانی مختلف و متعددی بهره برد، گفت: باید مجموعه‌ای ازمراقبت‌ها از جمله مراقبت‌های روانی را برای بیماران به مواد مخدر در نظرگرفت؛ چراکه اکنون دیگر فقط درمان با دارو جوابگو نخواهد بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۵ نفر در هفته از آموزش‌های لازم دوره جوانان و اعتیاد بهره‌مند شدند، اظها کرد: ایران نه فقط برای خود، بلکه برای سایر همسایگان نیز می‌تواند نقش حامی را ایفا کند.

دوره اول جوانان و اعتیاد از دیدگاه صلیب‌سرخ و هلال‌احمر به مدت ۲ هفته در رم و با شرکت ۵ داوطلب از جمعیت‌های ملی ۵ کشور برگزار شد، دوره دوم آن در تایلند برگزار و نتایج اولیه نشست نخست بررسی شد و در نهایت دوره نهایی به منظور دستیابی به نتیجه نهایی و تدوین کتابچه به مدت ۳ روز در تهران برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز