خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا:

ایجاد نظم و انضباط در جامعه نیازمند قانون است

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۰۵۶

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: مردم هیچ نگرانی نسبت به افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی نداشته باشند چراکه این امر به عنوان یک عامل بازدارنده نقش مهمی در کاهش حوادث و سلامت مردم دارد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار «تقی مهری» در خصوص افزایش جرایم از نیمه دوم اسفندماه اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع تصادفات حادثه ساز موضوع افزایش نرخ جریمه مطرح شد چراکه افزایش جریمه می تواند به عنوان ابزار بازدارنده و عامل پیشگیری از وقوع تصادفات باشد.

وی ادامه داد: افزایش اصل جریمه قطعا می تواند در جلوگیری از به وجود آمدن خسارات جانی و مالی اثرگذار باشد؛ بنابراین ایجاد نظم و انضباط در جامعه نیازمند قانون است درواقع موضوع فرهنگ سازی و ایجاد نظم و امنیت در جامعه نیازمند دو ابزار سلبی و ایجابی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: بر اساس قانون مصوب هیئت وزیران باید تخلفات خصوصا تخلفات حادثه ساز کمتر شود؛ باید از ابزارهای کنترلی و فناوری نوین از جمله دوربین ها در سطح شهر و جاده ها بیشتر استفاده شود.

وی با بیان اینکه پلیس مجری قانون و مقررات است، بیان داشت: ما معتقد هستیم نقش افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی بازدارندگی است؛ بازدارندگی از جرایم راهنمایی و رانندگی سبب آزادی، آرامش و امنیت در رفت و آمدها می شود ضمن اینکه خروجی این موضوع در سلامت مردم و کاهش حوادث نقش مهمی دارد.

سردار مهری درخصوص اعمال افزایش جرایم خطاب به مردم گفت: مردم هیچ نگرانی نسبت به افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی نداشته باشند چه بسا در برخی موارد در این خصوص با شهروندان صحبت کرده ایم و آن ها نیز خواهان افزایش جرایم بوده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه پلیس هرگز به دنبال جریمه کردن نیست، بیان داشت: افرادی باید نگران افزایش نرخ جرایم باشند که تخلف می کنند؛ افزایش جرایم در سبد خانوار و جزو مخارج روزمره نیست.

وی ادامه داد: تعداد افراد متخلف که باعث به وجود آمدن تخلفات حادثه ساز می شوند در مقابل خیل عظیم 18 میلیون وسایل نقلیه و تعداد زیادی از کاربران که دارای گواهینامه هستند، بسیار کم است.

سردار مهری تاکید کرد که آحاد مردم نگران افزایش جرایم نباشند چراکه این امر یک وسیله بازدارنده در مقابل تخلفات متخلفان است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز