خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان انتقال خون:

۲۷ درصد خون کشور در استان تهران مصرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۹۷۵

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: در استان تهران ۲۷ درصد خون کشور را مصرف می‌کنیم، در حالی که ۱۷ درصد اهدای خون در تهران صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا از سازمان انتقال خون، علی اکبر‌پور فتح الله اظهار کرد: طی سال گذشته ۲ میلیون و یکصد هزار اهدای خون داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: براساس شعار سازمان بهداشت جهانی در سراسر دنیا تا سال ۲۰۲۰ باید اهدای خون کاملا داوطلبانه، ایثارگرانه و بدون کوچک‌ترین چشمداشتی باشد و بدین ترتیب دنیا نیز در پی تربیت اهداکنندگان است که بدون هیچ پاداشی و فقط با نیت انسانی، خون هدا کنند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: ما با ساخت جمعیت اهدا کنندگان، جمعیت متفاوتی می‌سازیم که در مقایسه با سایر افراد جامعه متمایز هستند و حس مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی و شهروندی بیشتری دارند.

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: باید به سمت اهدای خون مستمر برویم، جمعیت اهدا کنندگان را کم کنیم اما کسانی که اهدا کننده ما هستند سه تا چهار بار در سال اهدای خون داشته باشند.

وی تاکید کرد: باید اهدای خون را به درون شهر‌ها و نقاط پرجمعیت و جایگاه اجتماع مردم ببریم، باید تسهیلات لازم را فراهم کنیم تا فردی که برای اهدای خون مراجعه می‌کند تمام شرایط برای وی فراهم باشد.

وی اعلام کرد: در استان تهران ۲۷ درصد خون کشور را مصرف می‌کنیم، در حالی که ۱۷ درصد اهدای خون در تهران صورت می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران اظهار کرد: بیشتر مراجعات ما در تهران است که البته در مراکز درمانی تهران مراجعه کنندگان شهرستانی نیز داریم، باید این بستر در تمام کشور فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز